57

TVN sprzedane za 584 miliony euro

Słuchy o sprzedaży tej jednej z najpopularniejszych stacji telewizyjnych chodziły od dawna, by dziś z samego rana zaskoczyć wszystkich ostateczną i oficjalną informacją o finalizacji transakcji. Nabywcą większościowego pakietu okazał się Southbank Media Ltd, brytyjska spółka należąca do amerykańskiej firmy Scripps Networks Interactive. Kwota transakcji to 584 miliony euro za 52,7 procent udziałów. Southbank Media […]

Słuchy o sprzedaży tej jednej z najpopularniejszych stacji telewizyjnych chodziły od dawna, by dziś z samego rana zaskoczyć wszystkich ostateczną i oficjalną informacją o finalizacji transakcji.

Nabywcą większościowego pakietu okazał się Southbank Media Ltd, brytyjska spółka należąca do amerykańskiej firmy Scripps Networks Interactive. Kwota transakcji to 584 miliony euro za 52,7 procent udziałów. Southbank Media Ltd.

O to co o przejęciu powiedzieli główni zainteresowani:

Markus Tellenbach, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny TVN S.A.

Umowa ze Scripps Networks Interactive jest wyrazem uznania dla ciężkiej pracy i zaangażowania każdego z pracowników TVN w stworzenie największej i najbardziej znanej firmy medialnej w Polsce. Zespół Scripps Networks Interactive zdaje sobie sprawę ze znaczenia polskiego rynku i z wagi jaką ma tworzenie inspirujących treści, które przykuwają uwagę odbiorców. Cieszy nas, że staniemy się częścią Scripps Networks Interactive oraz, że w nadchodzących latach będziemy razem rozwijać i wzmacniać pozycję naszej firmy.

Kenneth W. Lowe, Przewodniczący Rady Nadzorczej, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Scripps Networks Interactive.

Transakcja ta stanowi ważny krok w nieustającym strategicznym umacnianiu naszej międzynarodowej pozycji oraz zapewnia nam znaczący wzrost zasięgu w Europie. Polska posiada dynamiczny rynek medialny z dużym potencjałem rozwojowym. TVN posiada imponujące portfolio kanałów oraz serwisów i stanowi niezwykle kreatywną firmę, osiągającą pod kierownictwem Markusa Tellenbacha świetne wyniki finansowe. TVN będzie znaczącym wzmocnieniem dla działalności Scripps Networks Interactive i cieszy nas perspektywa pracy nad osiągnięciem naszych ambitnych celów w regionie, razem z całym zespołem TVN.

Bruno Valsangiacomo, Prezydent i współzałożyciel Grupy ITI.

Wraz z naszym partnerem, Grupą Canal+, uzgodniliśmy warunki sprzedaży naszego większościowego udziału w TVN. Jesteśmy dumni, że możemy przekazać spółkę w ręce Scripps Networks Interactive – firmy o 140-letniej historii, jednej z najlepiej przewidujących nowe trendy koncernów mediowych w Ameryce. Po utworzeniu TVN w 1997 roku i zapewnieniu jej pozycji najważniejszej telewizję w Polsce, najistotniejszym naszym celem było zabezpieczenie ciągłości działania, utrzymania wysokiej jakości oraz dziennikarskiej niezależności firmy. Jestem przekonany, że Scripps Networks Interactive jest idealnym partnerem dla TVN, takim który zapewni spółce dalszy rozwój, jednocześnie ze świeżym spojrzeniem na polski rynek mediów.

Scripps Networks Interactive to głównie kanały podróżnicze czy programy o prowadzeniu domu, czyli jednym słowem swoisty lifestyle. Oczywiście nie oznacza to całkowitej przemiany TVN pod banderą nowych właścicieli, ale z pewnością w jakimś stopniu odbije się to na ofercie programowej w przyszłości.