Polskie media

TVN bez podjazdu do TVP. Tyle stacja życzy sobie za reklamy

Patryk Koncewicz
TVN bez podjazdu do TVP. Tyle stacja życzy sobie za reklamy

TVN podał stawki za spoty reklamowe we wrześniu. Przed programami rozrywkowymi taniej, niż w publicznej telewizji.

Na początku tygodnia pisałem o cenniku reklamowym TVP za wrzesień, który szokował ogromnymi stawkami za spoty reklamowe – zwłaszcza te, które miały pojawiać się przed spotkaniami piłkarskiej reprezentacji Polski. Telewizja Polska za 30-sekundowy materiał wymagał opłaty rzędu 200 tys. zł, ale z drugiej strony nie ma się co dziwić – futbol to masz narodowy sport (pomimo braku sukcesów), a Lewandowski i spółka przyciągają przed ekrany ogromne rzesze fanów. A jak jest z prywatną konkurencją? Cóż, TVN piłki nożnej nie transmituje, ale za to mocno broni się programami newsowymi.

W TVN rozrywka na drugim miejscu – najwięcej widzów przyciągają Fakty

TVN, podobnie jak publiczna konkurencja, ma w zanadrzu kilka produkcji oryginalnych, które cieszą się dużą oglądalnością, a co za tym idzie, sporymi przychodami z reklam. Za wyświetlenie spotu przed Kuchennymi rewolucjami trzeba zapłacić 60,4 tys. zł. Nieco więcej, bo 61,9 tys. zł (sobota) i 64,6 tys. zł. (niedziela) należy wyłożyć za spoty przed popularnym programem kulinarnym Masterchef, ale to nie rozrywka w TVN ceniona jest najbardziej, a wieczorny program informacyjny Fakty. Podmioty decydujące się na zakupy reklam przed niedzielnym wydaniem będą musiały zapłacić 74,1 tys. zł netto za 30-sekundową reklamę.

Źródło: Depositphotos

Ciekawe jest to, że niegdyś wielkie hity, takie jak Na wspólnej, czy Kuba Wojewódzki cechują się znacznie niższą ceną za spoty – to wydatek kolejno 42,3 tys. zł oraz 39,4 tys. zł. Pełen cennik reklamowy TVN-u na wrzesień możecie sprawdzić pod tym adresem.

Stock image from Depositphotos

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu