Nie pierwszy i zapewne nie ostatni raz czytamy o zablokowaniu popularnych internetowych usług w Turcji. Tym razem padło na Twittera, Facebooka i WhatsApp.
Turcja znowu blokuje najpopularniejsze serwisy internetowe. Gdzie leży granica? [prasówka]
Turcja znów blokuje
Facebook, Twitter i WhatsApp zostały zablokowane w Turcji. Połączenie między z tymi serwisami zostało zredukowane do minimum przez dostawców internetowych, co praktyce uniemożliwia internautom korzystanie z nich. Blokada ma być związana z nocnym zatrzymaniem 11 członków pro-kurdyjskiej partii HDP. To kolejny taki przypadek w krótkim odstępie czasu. W październiku pisaliśmy o tymczasowej blokadzie Google Drive, Dropboksa, OneDrive i GitHub, która miała związek z wyciekiem e-maili z jednego z tureckich ministerstw. Wszystkie te wydarzenia zdecydowanie nie poprawiają obrazu kraju na arenie międzynarodowej i jednocześnie napawają dużym niepokojem.
Lepsze oferty na subskrypcje w Google Play
Google obiecuje zmiany w systemie subskrypcji na Google Play. Dotąd developerzy mieli tutaj bardzo ograniczone pole manewru, ale wkrótce otrzymają dodatkowe instrumenty. Pozwoli im to np. ustalać promocyjne ceny dla nowych użytkowników na jeden lub kilka pierwszych miesięcy subskrypcji. Dostaną też większą kontrolę nad stawkami oraz ich zmianą. Wszystko to wynika z rosnącej popularności modelu monetyzacji aplikacji w oparciu o subskrypcje. W ciągu ostatnich trzech lat jej popularność wzrosła dziesięciokrotnie. Google reaguje na te trendy, co prawdopodobnie w dłuższej perspektywie zachęci twórców aplikacji do jeszcze częstszego stawiania na taki model płatności.
Większa aktywność fizyczna dzięki Pokemon GO
Szał na Pokemon GO przeminął. Nie znaczy to jednak, że produkt nie budzi już zainteresowania. Analizie poddali go amerykańscy badacze, którzy zmierzyli, jak wpłynął na aktywność fizyczną mieszkańców USA. Okazuje się, że dzięki Pokemon GO w ciągu pierwszego miesiąca zrobili oni 144 mld kroków więcej. Dziennie na jednego użytkownika przypadało to średnio o 192 kroki więcej. Najbardziej zaangażowani zwiększyli natomiast swoją aktywność aż o 25 proc. Powód jest prosty gra zaangażowała przede wszystkim osoby, które na co dzień nie są aktywne fizycznie. Uczyniło ją to bardziej skutecznym narzędziem od wszelakich opasek fitness, które są kupowane głównie przez osoby zainteresowane sportem i aktywnym trybem życia.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu