Internet

TOP 20 stron z największym wzrostem zasięgu w 2015 roku w Polsce

Grzegorz Marczak
TOP 20 stron z największym wzrostem zasięgu w 2015 roku w Polsce
Reklama

Poprosiłem firmę Gemius o przygotowanie zestawienia najszybciej rosnących stron w roku 2015. Rotacje w klasycznym Megapanelu są nieduże i tak naprawdę nie pokazują tych, którzy najwięcej zdobyli tylko tych którzy najwięcej mają.

Jak więc wyglądają wyniki w TOP20 najszybciej rosnących? Pierwsze miejsca zajmują MSN.com. Skok o 237% z 3% średniego miesięcznego zasięgu w 2014 do 9% w 2015. Warto jednak zauważyć, że tutaj główny wkład w wzrost MSN.com ma fakt, że jest to domyślnie ustawiona strona w przeglądarce Microsoftu (a mieliśmy premierę Windows 10).

Reklama

Drugie miejsce należy do Alibaba.com, sprawdziłem dokładnie z Gemiusem czy nie chodzi o Aliexpress, ale nie. Wzrost 135% z średniego miesięcznego zasięgu w 2014 roku na poziomie 2% do 5% w 2015. Alibaba.com to oferta B2B, widać więc duże zainteresowanie współpracą z chiński producentami.

Trzecie miejsce zajęło Domodi, czyli fashion marketplace, w który w 2014 roku zainwestowała Grupa Wirtualna Polska. Można więc założyć, że są to efekty współpracy. Domodi z zasięgu na poziomie 5% w 2014 roku do 8% w 2015 (wzrost o 70%).

W pierwszej piątce znajdziemy także media, czyli Newsweek oraz Forbes. Patrząc natomiast na pierwszą dziesiątkę do grupy mediów dołącza również Money.pl oraz Przegląd sportowy. Według Gemiusa przedstawiciele tych mediów mogą pochwalić się najbardziej dynamicznymi wzrostami. W przypadku Newsweeka sytuacja jest jak dla mnie dość oczywista. Money z wsparciem GWP również. Natomiast zauważalną różnicę widać zapewne w Forbes, który coraz częściej pojawia się jako cytowane źródło i przynajmniej moim zdaniem zdecydowanie podniósł poziom.

Całe TOP 20 możecie obejrzeć w tabelce poniżej.

*analiza bazuje na TOP100 domenach z grudnia 2015 pod wzgl. zasięgu w internecie. W analizie porównano średni miesięczny zasięg każdej domeny w 2015 roku do jej średniego zasięgu w 2014 r.

Żródło: Megapanel PBI/Gemius, 2014-2015, uwzględniające od kwietna 2013 r. nowe zasady grupowania witryn i aplikacji, więcej na: audience.gemius.pl

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama