Microsoft

To najdziwniejsza rzecz, nad jaką pracowałem - przyznaje szef Microsoftu

KK
Konrad Kozłowski
2

Microsoft o mało nie przejął części TikToka, a rozmowy dotyczące zakupu Satya Nadella wspomina, jaką najdziwniejszą rzecz, nad jaką pracował.

ByteDance, firma matka TikToka, była w pewnym momencie pod ścianą. Ban, który zapowiadany był przez prezydenta Donalda Trumpa, wydawał się realnym zagrożeniem dla działalności aplikacji na terenie USA. Chiński gigant rozważał wiele scenariuszy i jak zaznacza CEO Microsoftu, to TikTok nawiązał kontakt z Microsoftem na temat sprzedaży, a nie odwrotnie.

Satya Nadella o nieudanym przejęciu TikToka przez Microsoft

Sytuacja była o tyle ciekawa, że wiele mediów przedstawiało tę sytuację, jakoby Microsoft starał się skorzystać na nietypowej sytuacji, w której prezydent Trump postawił TikToka. Jego gabinet przygotowywał pewne regulacje, które nie pozwoliłyby na dalsze działanie platformy w USA, do czego odnosi się Satya Nadella podczas konferencji Code 2021:

"Myślę, że prezydent Trump miał szczególny punkt widzenia na to, co próbował osiągnąć, a potem po prostu zrezygnował. To znaczy, to było interesujące. Był czas, kiedy wydawało się, że [rząd USA] miał jakiś szczególny zestaw wymagań, które później po prostu zniknęły"

Dlaczego TikTok pomyślał w takich okolicznościach o Microsofcie? Najważniejsze, zdaniem Nadelli, były trzy powody i obszary: bezpieczeństwo dzieci online, moderacja sieci społecznościowych oraz biznes oparty na rozwiązaniach w chmurze. Doświadczenie firmy w pracy nad LinkedIn oraz Xbox Live miało być jednym z czynników, podobnie jak rozwinięta architektura cloud Microsoftu. TikTok słynie ze swoich algorytmów i zaplecza technicznego, więc Microsoft byłby naprawdę solidnym partnerem w tym aspekcie.

Mimo, że ostatecznie Microsoft nie przejął operacji TikToka w USA i w trzech innych krajach, zdaniem Brada Smitha z Microsoftu był to najlepszy przykład na to, że: możliwe jest prowadzenie zagranicznej usługi technologicznej w krajowym centrum danych ze ścisłymi kontrolami bezpieczeństwa, prywatności i bezpieczeństwa cyfrowego w sposób zapewniający odpowiednią przejrzystość dla lokalnych urzędników państwowych.

TikTok z 1 miliardem użytkowników na całym świecie

@tiktok✨ 1 billion✨ people on TikTok! Thank you to our global community 🎉♬ original sound - TikTok

ByteDance, firma matka TikToka, była w pewnym momencie pod ścianą. Ban, który zapowiadany był przez prezydenta Donalda Trumpa, wydawał się realnym zagrożeniem dla działalności aplikacji na terenie USA. Chiński gigant rozważał wiele scenariuszy i jak zaznacza CEO Microsoftu, to TikTok nawiązał kontakt z Microsoftem na temat sprzedaży, a nie odwrotnie.

Satya Nadella o nieudanym przejęciu TikToka przez Microsoft

Sytuacja była o tyle ciekawa, że wiele mediów przedstawiało tę sytuację, jakoby Microsoft starał się skorzystać na nietypowej sytuacji, w której prezydent Trump postawił TikToka. Jego gabinet przygotowywał pewne regulacje, które nie pozwoliłyby na dalsze działanie platformy w USA, do czego odnosi się Satya Nadella podczas konferencji Code 2021:

"Myślę, że prezydent Trump miał szczególny punkt widzenia na to, co próbował osiągnąć, a potem po prostu zrezygnował. To znaczy, to było interesujące. Był czas, kiedy wydawało się, że [rząd USA] miał jakiś szczególny zestaw wymagań, które później po prostu zniknęły"

Dlaczego TikTok pomyślał w takich okolicznościach o Microsofcie? Najważniejsze, zdaniem Nadelli, były trzy powody i obszary: bezpieczeństwo dzieci online, moderacja sieci społecznościowych oraz biznes oparty na rozwiązaniach w chmurze. Doświadczenie firmy w pracy nad LinkedIn oraz Xbox Live miało być jednym z czynników, podobnie jak rozwinięta architektura cloud Microsoftu. TikTok słynie ze swoich algorytmów i zaplecza technicznego, więc Microsoft byłby naprawdę solidnym partnerem w tym aspekcie.

Mimo, że ostatecznie Microsoft nie przejął operacji TikToka w USA i w trzech innych krajach, zdaniem Brada Smitha z Microsoftu był to najlepszy przykład na to, że: możliwe jest prowadzenie zagranicznej usługi technologicznej w krajowym centrum danych ze ścisłymi kontrolami bezpieczeństwa, prywatności i bezpieczeństwa cyfrowego w sposób zapewniający odpowiednią przejrzystość dla lokalnych urzędników państwowych.

TikTok z 1 miliardem użytkowników na całym świecie

@tiktok✨ 1 billion✨ people on TikTok! Thank you to our global community 🎉♬ original sound - TikTok

TikTokowi udało się zachować pieczę nad całą działalnością w USA, a ogłoszona wczoraj nowina pokazuje, jak silnym graczem na rynku jest ta platforma. Przekroczenie liczby 1 miliarda użytkowników pokazuje, że dynamika wzrostu aplikacji, bo połowę tego (500 milionów użytkowników) osiągnięto w lipcu 2018 roku. Ekspansja na zagraniczne rynki, w tym w Polsce, jest niezwykle szybka - niedawno uruchomiono polskie biuro TikToka oraz cały system edukacyjny dla partnerów biznesów. TikTok to bardzo silna platforma pod względem potencjału marketingowego, a ze względu na szeroką bazę użytkowników, których nie znajdzie się w innych aplikacjach, to bardzo łakomy kąsek dla każdego, kto chce się reklamować.

Jeśli chodzi o finansową stronę TikToka, to w 2020 roku dochód zwiększył się dwukrotnie do 34,3 miliarda dolarów, aplikacja stała się najczęściej pobieraną na świecie przekraczając liczbę 3,2 miliarda instalacji (wliczając chińską wersję appki Douyin). Wartość firmy jest wyceniana na 425 miliardów dolarów.

Podczas rozmowy z Satya Nadella Kara Swisher starała się też uzyskać komentarz w sprawie nieudanego przejęcia Discorda przez Microsoft, ale w odpowiedzi na pytanie CEO zapytał: "A co to jest Discord?".

TikTokowi udało się zachować pieczę nad całą działalnością w USA, a ogłoszona wczoraj nowina pokazuje, jak silnym graczem na rynku jest ta platforma. Przekroczenie liczby 1 miliarda użytkowników pokazuje, że dynamika wzrostu aplikacji, bo połowę tego (500 milionów użytkowników) osiągnięto w lipcu 2018 roku. Ekspansja na zagraniczne rynki, w tym w Polsce, jest niezwykle szybka - niedawno uruchomiono polskie biuro TikToka oraz cały system edukacyjny dla partnerów biznesów. TikTok to bardzo silna platforma pod względem potencjału marketingowego, a ze względu na szeroką bazę użytkowników, których nie znajdzie się w innych aplikacjach, to bardzo łakomy kąsek dla każdego, kto chce się reklamować.

Jeśli chodzi o finansową stronę TikToka, to w 2020 roku dochód zwiększył się dwukrotnie do 34,3 miliarda dolarów, aplikacja stała się najczęściej pobieraną na świecie przekraczając liczbę 3,2 miliarda instalacji (wliczając chińską wersję appki Douyin). Wartość firmy jest wyceniana na 425 miliardów dolarów.

Podczas rozmowy z Satya Nadella Kara Swisher starała się też uzyskać komentarz w sprawie nieudanego przejęcia Discorda przez Microsoft, ale w odpowiedzi na pytanie CEO zapytał: "A co to jest Discord?".

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy: