Ostatnie miesiące nie są dla Tesli szczególnie łatwe. Sprzedaż samochodów spada, do czego przyczynia się przede wszystkim rosnąca konkurencja. Jak radzi sobie Cybertruck? Według powszechnej opinii - źle. Tylko czy na pewno? Właśnie został... liderem sprzedaży w swojej klasie.
Jako że samochód Tesla Cybertruck dostępny jest, na ten moment, wyłącznie w Stanach Zjednoczonych, to właśnie stamtąd pochodzą dane sprzedażowe, o których piszemy. Jak bowiem donoszą entuzjaści modelu, ten ma sprzedawać się naprawdę bardzo dobrze. Na tyle dobrze, że już w drugim kwartale rynkowej obecności wyprzedził swojego największego rywala i stał się liderem swojej klasy. Ile konkretnie Cybertrucków sprzedano? Jak to obliczono, skoro Tesla nie podaje oficjalnych statystyk? Już wyjaśniamy.
Ile Cybertrucków trafiło w ręce klientów?
Zacznijmy od tego, w jaki sposób entuzjaści nowego pojazdu Tesli obliczyli jego rzeczywistą sprzedaż. Posłużyły do tego dane z akcji serwisowych prowadzonych przez producenta. Na pierwszą akcję serwisową, ogłoszoną 4 kwietnia, wezwano 3878 Cybertrucków. Na drugą, z 26 maja, 11383 samochodów. Trzecia akcja, z 6 czerwca objęła 11688 pojazdów.
Na tej podstawie przyjęto, że obecnie Tesla wydaje w ręce klientów 30 Cybertrucków dziennie. Oznacza to, że w drugim kwartale 2024 roku do nowych właścicieli trafiło około 8530 samochodów Tesla Cybertruck.
Mało, ale i tak najwięcej
Choć liczba ta nie może imponować, wygląda zupełnie inaczej, gdy spojrzymy na nią z perspektywy konkurencji. Znamy bowiem dokładną liczbę sprzedanych sztuk najważniejszego konkurenta Cybertrucka, czyli samochodu Ford F-150 Lightning. Jak pochwalił się amerykański producent, w drugim kwartale 2024 udało mu się sprzedać 7902 elektryczne F-150.
Powyższe dane czynią Cybetrucka liderem sprzedaży w segmencie elektrycznych pickupów w Stanach Zjednoczonych. Cóż, czasem niewiele znaczy wiele.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu