Tesla

Cybertruck źle się sprzedaje? Te dane mówią kompletnie co innego

Tomasz Szwast
Cybertruck źle się sprzedaje? Te dane mówią kompletnie co innego
Reklama

Ostatnie miesiące nie są dla Tesli szczególnie łatwe. Sprzedaż samochodów spada, do czego przyczynia się przede wszystkim rosnąca konkurencja. Jak radzi sobie Cybertruck? Według powszechnej opinii - źle. Tylko czy na pewno? Właśnie został... liderem sprzedaży w swojej klasie.

Jako że samochód Tesla Cybertruck dostępny jest, na ten moment, wyłącznie w Stanach Zjednoczonych, to właśnie stamtąd pochodzą dane sprzedażowe, o których piszemy. Jak bowiem donoszą entuzjaści modelu, ten ma sprzedawać się naprawdę bardzo dobrze. Na tyle dobrze, że już w drugim kwartale rynkowej obecności wyprzedził swojego największego rywala i stał się liderem swojej klasy. Ile konkretnie Cybertrucków sprzedano? Jak to obliczono, skoro Tesla nie podaje oficjalnych statystyk? Już wyjaśniamy.

Reklama


Ile Cybertrucków trafiło w ręce klientów?

Zacznijmy od tego, w jaki sposób entuzjaści nowego pojazdu Tesli obliczyli jego rzeczywistą sprzedaż. Posłużyły do tego dane z akcji serwisowych prowadzonych przez producenta. Na pierwszą akcję serwisową, ogłoszoną 4 kwietnia, wezwano 3878 Cybertrucków. Na drugą, z 26 maja, 11383 samochodów. Trzecia akcja, z 6 czerwca objęła 11688 pojazdów.

Na tej podstawie przyjęto, że obecnie Tesla wydaje w ręce klientów 30 Cybertrucków dziennie. Oznacza to, że w drugim kwartale 2024 roku do nowych właścicieli trafiło około 8530 samochodów Tesla Cybertruck.

Mało, ale i tak najwięcej

Choć liczba ta nie może imponować, wygląda zupełnie inaczej, gdy spojrzymy na nią z perspektywy konkurencji. Znamy bowiem dokładną liczbę sprzedanych sztuk najważniejszego konkurenta Cybertrucka, czyli samochodu Ford F-150 Lightning. Jak pochwalił się amerykański producent, w drugim kwartale 2024 udało mu się sprzedać 7902 elektryczne F-150.

Powyższe dane czynią Cybetrucka liderem sprzedaży w segmencie elektrycznych pickupów w Stanach Zjednoczonych. Cóż, czasem niewiele znaczy wiele.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama