Felietony

Temat do dyskusji: Skorzystalibyście z oferty darmowego smartfona w zamian za wyświetlanie na nim reklam?

Grzegorz Ułan
Temat do dyskusji: Skorzystalibyście z oferty darmowego smartfona w zamian za wyświetlanie na nim reklam?
45

Jakby to absurdalnie nie brzmiało, zwłaszcza w czasach kiedy wszyscy na potęgę blokują wyświetlanie reklam w sieci, spójrzcie na to w trochę szerszej perspektywie i czasie.

Smartfony wydają się idealnym nośnikiem reklamy, sprawdzając statystyki użycia mojego smartfona wyliczyłem, że średnio wykonuję kilkadziesiąt operacji dziennie na smartfonie. Za każdym razem uruchamiam ekran blokady, domyślnie mam w tle tapety zmieniające się za każdym razem jak odblokowuje telefon. A gdyby w tym miejscu dać reklamy?

Czy znalazłyby się firmy, które chciałyby wyświetlać codziennie po kilkadziesiąt razy milionom klientów telekomów swoje reklamy? Myślę, że tak, w grę wchodzi zasięg nieosiągalny nawet w najpopularniejszych programach telewizyjnych. Pytanie tylko czy zapłaciłyby każdemu klientowi za telefon, by wyświetlać im na nich swoje reklamy przez dwa lata? Wydatki na reklamę we wszystkich mediach w 2016 roku w Polsce mają wynieść 6,933 mld zł netto, aby sfinansować zakup telefonu wszystkim tylko klientom Orange, trzeba by wydać 16 mld zł, zakładając koszt tysiąca złotych za telefon.

Ale z drugiej strony nie wszyscy klienci zgodzili by się na taki deal, podejrzewam, że ze wszystkich telekomów zebrałoby się kilka milionów chętnych, a to już bardziej realna opcja. Firmy zyskałyby 100% skuteczną w dotarciu reklamę (zakładam, że sprzętowo nie dałoby się przez te dwa lata wyłączyć tych reklam) z dużym zasięgiem, a klienci darmowy telefon.

Polacy blokują na potęgę reklamy, a wydawcy tracą na tym miliardy, w takim kontekście takie rozwiązanie metodą win-win ma szansę bytu, kto wie czy w końcu ktoś na to nie wpadnie.

Jak myślicie, czy zgodzilibyście się na taki układ? Osobiście wydaje mi się teraz, że zastanowiłbym się nad tym, pod kilkoma warunkami, między innymi czas wyświetlania nie mógłby być dłuższy jak samo odblokowanie ekranu i jakaś ustalona liczba reklam dziennie, aby nie było to za każdym razem kiedy sięgam po telefon, no i konieczna by była personalizacja tych reklam pode mnie.

Wpis zainspirowany artykułem na TechRadar.

Photo: gdolgikh/Depositphotos.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu