Czy komunikator internetowy przydaje się przy prowadzeniu biznesu? Najwyraźniej tak, gdyż Telegram zapowiedział właśnie rozwiązania, z którego skorzystać mają przede wszystkim przedsiębiorcy. Co nowego pojawi się w popularnej aplikacji?
Bez tego rozwiązania biznes nie ma sensu. Każdy powinien z niego korzystać
Każdej firmie powinno zależeć na szybkim i wygodnym kontakcie z klientami – tymi obecnymi i tymi potencjalnymi. Potencjał w tym drzemiący dostrzegają twórcy komunikatorów. Od lat swoje rozwiązania dla przedsiębiorców oferuje WhatsApp w ramach WhatsApp Business. To dodatkowe narzędzia pozwalające na sprawniejsze prowadzenie działalności. To m.in. katalog produktów i usług, krótkie linki umożliwiające szybkie i wygodne udostępnianie profilu w sieci, szablony wiadomości, wiadomości powitalne, poza godzinami pracy, czy szybkie odpowiedzi. Wszystko w ramach osobnej aplikacji WhatsApp Business, która działa niezależnie od podstawowego komunikatora.
Ze swoim pomysłem na komunikator dla biznesu przychodzi teraz Telegram – jeden z najprężniej rozwijających się komunikatorów internetowych. Choć w okół niego pojawia się wiele kontrowersji. Kilkanaście dni temu informowaliśmy, że Hiszpania miała zablokować dostęp do komunikatora, ze względu na fakt, że udostępniane są w nim treści pirackie. Nieco wcześniej dowiedzieliśmy się, że aplikacja testuje system Peer-to-Peer Login Program. Umożliwia ona wysyłanie wiadomości z kodami weryfikacyjnymi z numerów telefonów użytkowników komunikatora. Nie da się jednak ukryć, że Pavel Durov – założyciel Telegramu – mocno wierzy w swój produkt, rozwija go od lat i stale zapowiada w nim nowe funkcje. Z najnowszym skorzystają przedsiębiorcy.
Telegram Biznes. Co nowego w aplikacji?
Choć Telegram już od dawna oferuje boty i miniaplikacje wewnątrz komunikatora, z których mogą korzystać także przedsiębiorcy, w najnowszej wersji aplikacji pojawia się szereg dodatkowych opcji rozszerzających jego możliwości. Przede wszystkim, profil biznesu na Telegramie może teraz wyświetlać godziny otwarcia i pokazywać lokalizację na mapie. Firmy mogą dostosować również swoją stronę wprowadzającą dla pustych czatów. Mogą tu wybrać jaki tekst i naklejkę zobaczą użytkownicy przed rozpoczęciem czatu.
Telegram Biznes, niczym WhatsApp, pozwoli także tworzyć szybkie odpowiedzi. Umożliwia to wysyłanie przygotowanych wcześniej wiadomości, odpowiadające na pytania zainteresowanych. Odpowiedzi takie wspierają sformatowany tekst, linki, naklejki, multimedia i pliki:
Napisanie
/
w pasku wiadomości wyświetla panel z twoimi wszystkimi szybkimi odpowiedziami, które możesz wysłać lub edytować jednym dotknięciem. To działa tylko w prywatnych czatach, nie w grupach
Podobnie jak w przypadku WhatsApp Business, w Telegramie można stworzyć wiadomość powitalną. Zostanie ona wysłana do uczestników rozmowy, którzy skontaktują się z kontem firmowym po raz pierwszy. Dzięki temu otrzymają oni natychmiastową odpowiedź z ważnymi informacjami lub przyjazne powitanie. Z komunikatora można też zaplanować wiadomości o nieobecności, które będą wysyłane automatycznie poza godzinami pracy lub w czasie urlopów, świąt, i innych okazji, w których firma lub osoba odpowiedzialna za kontakt z klientami jest nieosiągalna. W aplikacji nie zabraknie też możliwości tworzenia wygodnych linków do czatu:
By ułatwić klientom kontakt, możesz utworzyć linki do czatu z twoją firmą, jak przycisk rezerwacji stolika lub śledzenia przesyłki. Po dotknięciu natychmiast otworzą czat z tobą i wkleją sugerowaną wiadomość dla użytkownika.
Co ważne, użytkownicy biznesowi w Telegramie, mogą też korzystać z rozbudowanych botów oraz łączyć je w taki sposób, by przetwarzały informacje i odpowiadały w imieniu firmy.
Na koniec najważniejsza rzecz. W tej chwili wszystkie funkcje Telegram Biznes są dostępne w ramach abonamentu Premium, a nowe funkcje dla firm mają być rozszerzane sukcesywnie w nadchodzących aktualizacjach.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu