Rozbudowany ekosystem ma to do siebie, że w odpowiednie połączenie jego składowych może w pewnym momencie sprawić, że konkurencja będzie miała twardy orzech do zgryzienia w rywalizacji z nowym produktem. Dlatego Amazon stworzył Fire TV Cube.
Seria urządzeń Fire TV, to przystawki (tak, wciąż używamy tego słowa) do telewizorów pozwalające oglądać treści wideo i nie tylko. Amazon zaprezentował do tej pory już kilka wersji i generacji Fire TV, a jego system zagościł nawet na niektórych telewizorach. Fire TV OS jest wyposażony w asystentkę Alexa, ale...
Ta do tej pory święciła triumfy na dedykowanych jej urządzeniach. Niektóre z głośników Echo nich można już zamawiać do Polski, lecz Alexa wciąż nie porozmawia z nami po polsku, a najbardziej uroczego sprzętu (Echo spot) nadal nie wysyłają do kraju nad Wisłą.
Amazon Fire TV Cube
"Czas zrewolucjonizować telewizję."
Dwie rozwijane do tej pory linie produktów nareszcie się spotkały. Efektem jest Fire TV Cube - kostka kosztująca 119 dolarów (89 dolarów dla subskrybentów Prime), która pozwoli na w pełni werbalne zarządzanie telewizorem - w tym usługami VOD oraz telewizją (kablową) - oraz podłączonymi do niego urządzeniami, jak soundbar. Komendy głosowe nie różnią się od tych, z których użytkownicy korzystali do tej pory - to w końcu nadal asystentka Alexa. Za ich (komend) pomocą można uruchomić konkretny tytuł, ale jeśli nie do końca wiecie na co macie ochotę, możecie po prostu poprosić o listę rekomendowanych produkcji i wyniki wyszukiwania zawężać na podstawie gatunku, roku produkcji czy obsady. Lista partnerów już początek jest obiecująca.
Fire TV Cube wspiera oczywiście rozdzielczość 4K oraz HDR. Jeśli telewizor jest wyłączony, to urządzenie nadal pełni swoją rolę za pomocą komunikatów głosowych. Wciąż można pytać Alexę o różne rzeczy, dodawać przedmioty do listy zakupów itd. Interfejs graficzny będzie pomocny, gdy zapytamy o sklepy w okolicy lub pogodę na najbliższy tydzień.
Zamówienia przedsprzedażowe klienci mogą składać dziś i jutro (wtedy obowiązuje wspomniana niższa cena), a do ogólnej sprzedaży trafi 21 czerwca. Amazon ewidentnie chce mieć w swojej ofercie urządzenia na każdą okazję, niezależnie czy oczekujemy odtwarzacza multimediów czy inteligentnego głośnika. Albo dwa w jednym.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu