YouTube

Ta zmiana na YouTube zwali cię z nóg. Przygotuj się na nowy wymiar platformy

Bartosz Gabiś
Ta zmiana na YouTube zwali cię z nóg. Przygotuj się na nowy wymiar platformy
Reklama

YouTube zmienia zasady gry odtwarzanej treści na standardowych profilach swojej platformy. Naturalnie dzieje się to przy wsparciu sztucznej inteligencji, a to oznacza, że będzie mocno i drastycznie.

YouTube to chleb powszedni wielu. Jeszcze kilka lat temu nazywano tę platformę zabójcą tradycyjnej telewizji, ale dzisiaj znalazła swoje miejsce. Miliony użytkowników to miliony wgrywanych wideo, a to rodzi koszty, które trzeba jakoś pokryć jeszcze zarobić! Pomaga w tym płatne konto Premium, zaś dla darmowych kont, przygotowano coś nowego.

Reklama

Ta zmiana na YouTube zwali cię z nóg. Ucieszy tylko jedną grupę ludzi

Już od wielu lat, a w szczególności od powstania subskrypcji YouTube Premium, można odnieść wrażenie, że platforma się zmienia w zbiór reklam przecinanych jakimiś filmikami. Owe wideo to oczywiście treść twórców, których chcemy oglądać, a w które są wciskane reklamy. Nowa usługa AI Google Gemini, ma właśnie tę część doświadczenia wznieść na nowy poziom.

YouTube
YouTube

Początek wideo, a może środek? Problem pod tytułem "gdzie wstawić reklamę?" to bolączka twórców, lecz YouTube ma na to sposób, który was zmiecie. Sztuczna inteligencja sama wybierze idealne miejsce i sprawi, że na pewno ją obejrzycie. Google zaprezentowało "Peak Points" (kluczowe/szczytowe momenty), idealne miejsce na reklamę.

Jest to rozwiązanie, które na podstawie wykresu wskazującego momenty o największym zainteresowaniu widzów, dopasuje reklamy. Przykład samego YouTube'a jest precyzyjny, bezczelny i idealnie pokazuje, dlaczego należy tej funkcji nie lubić. Za przykład działania została ukazana scena zaręczyn, która została przerwana reklamową w kluczowym momencie tego wydarzenia. Jeżeli chcecie zobaczyć czy mówi "tak", musicie się uzbroić w cierpliwość.

Cóż, najwyraźniej firma chciała wykorzystać AI do szczytnego celu zmuszenia wszystkich do wykupienia kont premium i udobruchania reklamodawców, bo jest to jedyna grupa, którą taka zmiana może ucieszyć. Dodatkowo Google nie opisuje na swoim blogu czy te reklamy będzie można pominąć. Zatem śmiało można założyć najgorsze.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama