Zmiany w zarządzie, nowa oferta, inne podejście do klienta przynoszą rezultaty w T-Mobile. Widać to w liczbach i kwartalnych wynikach. Tak było już w przypadku I kwartału, a coraz wyraźniej widać to po całym półroczu. Dziś T-Mobile chwali się wynikami za II kwartał 2017 roku.
Zmiany w T-Mobile działają, liczba abonentów cały czas wzrasta - wyniki za II kwartał 2017
Rok 2016 był dla tego operatora katastrofalny, T-Mobile stracił mnóstwo numerów na rzecz konkurencji. Przez cały ubiegły rok T-Mobile oddał ponad pół miliona numerów, przyjmując zaledwie dwieście tysięcy, co dało im w bilansie na minusie ponad 300 tysięcy numerów.
Zmiany musiały nastąpić przy takich wynikach, pierwsze miały miejsce w zarządzie T-Mobile, z funkcji prezesa zrezygnował Adam Sawicki. W jego miejsce stanowisko to objął Andreas Maierhofer, który dwa tygodnie temu tak tłumaczył swoją politykę, która przynosi efekty:
Na bardzo konkurencyjnym polskim rynku wszyscy upodobnili się do siebie, a by zdobywać klientów, trzeba się odróżnić. Zmieniamy pozycjonowanie marki, próbujemy dotrzeć do milenialsów, upraszczamy też taryfy. Priorytetem jest segment abonamentowy i na razie rezultaty są optymistyczne, co potwierdzają statystyki przenoszenia numerów.
Rzeczywiście, T-Mobile przestał tracić, według ostatniego raportu UKE za II kwartał 2017 roku, okazało się, że T-Mobile straciło najmniej numerów spośród „wielkiej czwórki”.
Dzisiejsze wyniki T-Mobile za II kwartał 2017 również potwierdzają pozytywny trend, co zresztą podkreślają w grafikach, porównując aktualne liczby właśnie z kiepskim 2016 rokiem.
Przez całe półrocze T-Mobile przybyło łącznie 129 tys. abonentów (tylko w II kwartale 45 tys.). Aktualnie T-Mobile obsługuje 10,251 mln klientów, z czego kontraktowych jest 6,741 mln, a klientów na kartę 3,510 mln. Co do kart prepaid w porównaniu z 2016 rokiem, jest ich mniej tylko o 23 tysiące mniej, nie widać tu więc jeszcze skutków obowiązkowej rejestracji kart.
Andreas Maierhofer, Prezes T‑Mobile Polska S.A.:
T-Mobile Polska w drugim kwartale 2017 roku poprawił wyniki operacyjne w porównaniu do poprzedniego roku. Zwiększyła się lojalność klientów T‑Mobile, co widać w niższym wskaźniku churn oraz w wyraźnej poprawie statystyk przenoszalności numerów. Przychody całkowite Spółki w Q2 odzwierciedlają większą bazę klientów oraz rosnącą sprzedaż urządzeń. Dodatkowo na wyniki całego rynku telekomunikacyjnego będą miały wpływ dwa negatywne trendy wynikające z wprowadzenia nowych regulacji roamingowych w czerwcu: utracone przychody oraz rosnące koszty obsługi roamingu w UE.
Przy okazji wyników kwartalnych T-Mobile pochwalił się też popularnością jednej ze swoich nowych usług Supernet Video. Okazuje się, że od momentu wprowadzenia jej do oferty pod koniec maja skorzystało z niej 50 tys. klientów.
Jeśli chodzi o same wyniki finansowe, są mocno zbliżone do analogicznego okresu w zeszłym roku. Zauważalny wzrost odnotowali jednak w przychodach, były o 6,2% wyższe niż w I kwartale 2016 roku.
Szabolcs Gaborjani, Członek Zarządu ds. Finansowych T‑Mobile Polska S.A.:
Na wyniki finansowe T‑Mobile Polska w pierwszej połowie 2017 roku wpływ miały rosnące przychody jak również szereg kosztów zmiennych jak koszty urządzeń, interkonektu oraz roamingu, które są odzwierciedlane w wyniku EBITDA Spółki.
Wygląda na to, że przychodzą lepsze czasy dla tego operatora, jeśli pójdzie za tym jeszcze lepsza oferta, przypomnijmy, że na jesieni pojawi się w T-Mobile nowa oferta internetowo-telewizyjna, może się okazać, że obecny rok T-Mobile zakończy z jeszcze bardziej obiecującymi wynikami.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu