Sztuczna Inteligencja

Sztuczna inteligencja to złodziej waszego czasu. Oto dowód

Krzysztof Rojek
Sztuczna inteligencja to złodziej waszego czasu. Oto dowód
Reklama

Kwartalny raport Facebooka nie pozostawia złudzeń. Odkąd AI zarządza Reelsami, zaangażowanie użytkowników i ich czas spędzony w aplikacji wystrzeliły.

Czego dziś nie potrafi sztuczna inteligencja? Jej możliwości wydają się być wręcz nieskończone, a my, jako użytkownicy widzimy ja dziś już prawie wszędzie. O miejsc, w których była od dłuższego czasu, czyli naszych smartfonów, gdzie optymalizuje zużycie energii czy poprawia nasze zdjęcia. Jednak na fali popularności modelu GPT widzimy, że implementowana jest ona w coraz większej liczbie miejsc. AI jest dziś w stanie tworzyć grafiki, pisać treści czy nawet produkować wideo i muzykę.

Reklama

Naturalnie - AI wypycha także z niektórych zastosowań klasyczne algorytmy, ponieważ dzięki swojej elastyczności jest w stanie lepiej dostosować się do indywidualnych potrzeb użytkownika.  A wiecie w czym takie podejście bardzo mocno pomaga? Tak, zgadliście - w budowie zaangażowania.

I to pokazuje Instagram. Odkąd wdrożyli AI spędzamy tam jeszcze więcej czasu

Jak wynika z ostatniego raportu finansowego Mety, firmie udało się odwrócić negatywny trend. Przez ostatnie trzy kwartały przychody firmy Zuckerberga spadały, by w końcu w pierwszym kwartale 2023 wzrosnąć o 3 proc. r/r. Czy jest to zasługą Facebooka, Metaverse'u czy Whatsappa?

Nic z tych rzeczy. Sam Zuckerberg przypisuje wzrost zysków Instagramowi, a konkretnie - znajdującym się tam Reelsom. Firma w ostatnim czasie zmieniła silnik, który odpowiadał za proponowanie fanom materiałów wideo i efekty widać gołym okiem. Od momentu w którym Reelsy weszły na Instagrama, użytkownicy spędzają tam 24 proc. więcej czasu, a krótkie filmy wideo są udostępniane znajomym dwa miliardy (!) razy w ciągu dnia. Pół roku temu była to połowa tej wartości.

To pokazuje jedną rzecz - jak piekielnie skuteczne są narzędzia oparte o AI. Pomyślcie, która z uznanych rynkowych marek może w tak krótkim czasie i przy tak olbrzymiej liczbie użytkowników pochwalić się zdublowaniem liczby udostępnień swoich treści? Podejrzewam, że żadna.

Innymi słowy - Instagram ze swoimi Rolkami z "klonu" TikToka, którym oczywiście wciąż jest, zaczyna wysuwać się jako bardzo prominentne źródło zarobku dla Mety. Co więcej, tutaj się to nie kończy, ponieważ firma oczekuje dalszych wzrostów w tym temacie.

Przygotujmy się - będzie jeszcze gorzej

Nie ma chyba więc dyskusji co do tego, że sztuczna inteligencja jest w stanie lepiej przykuć naszą uwagę niż tradycyjne algorytmy, i jestem przekonany, że patrząc po jej skuteczności, cała branża "krótkich filmików" będzie teraz szła w tę stronę. Nie wiem czy pamiętacie, jak jeszcze kilka lat temu snuło się apokaliptyczne wizje o ludziach przykutych do smartfonów.

Jeżeli taki efekt potrafiły zapewnić podstawowe algorytmy, pomyślcie, co będzie potrafiła w pełni wytrenowana i doświadczona sztuczna inteligencja.

Reklama

Źródło

 

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama