Świat

Startupy na start! Rusza 9 edycja Intel Business Challenge Europe

Tomasz Krela
Startupy na start! Rusza 9 edycja Intel Business Challenge Europe
Reklama

Wbrew pozorom startupy to nie tylko młode firmy, szukające swojej szansy w serwisach crowdfundingowych. Przede wszystkim to firmy z takich sektorów ja...

Wbrew pozorom startupy to nie tylko młode firmy, szukające swojej szansy w serwisach crowdfundingowych. Przede wszystkim to firmy z takich sektorów jak np. biotechnologia, nanotechnologia, teleinformatyka czy opieka zdrowotna, które mają potencjał na bardzo szybki rozwój. Imprez skierowanych dla społeczności startupowej jest bez liku, jednak niewiele z nich może pochwalić się taką tradycją i osiągnięciami jak Intel Business Challenge Europe, której 9 edycja już się rozpoczęła. To doskonała okazja, by podsumować poprzednie odsłony imprezy, podczas której zainwestowano ponad 56 milionów dolarów!

Reklama

Tegoroczna Intel Business Challenge Europe to nie tylko okazja do zaprezentowania własnych pomysłów z dziedziny nowych technologii przez uczestników, to może, przede wszystkim, szansa otrzymania nieocenionej wiedzy i sugestii od ekspertów. Nie bez znaczenia jest również możliwość zbudowania sieci kontaktów z międzynarodowym gronem inwestorów.

Podczas trwania konkursu uczestnicy biorą udział w szkoleniach organizowanych w myśl zasady, iż przydatnej wiedzy nigdy zbyt wiele. Startupowcy zdobywać będą nowe umiejętności, które zapewne przydadzą się w przyszłości. Wszystkie zespoły ubiegają się o miano najlepszego startupu w Europie, by na kolejnym etapie walczyć o miano najlepszego na świecie.

Jak sobie radzą uczestnicy poprzednich edycji? Bardzo dobrze!

W zakończonych dotychczas edycjach projektu w międzynarodowych finałach uczestniczyło 166 drużyn. Organizatorzy postanowili podzielić te zespoły na trzy grupy. Pierwszą z nich są „gwiazdy” czyli projekty, które osiągnęły ogromny sukces na rynku. Do tej grupy zaliczono 64 zespoły. Natomiast 30 zespołów zostało zakwalifikowanych do grupy inicjatyw będących w fazie stabilnego rozwoju, tym samym są one aktywne w mniejszym stopniu niż „gwiazdy” i nadal potrzebny jest im rozwój. Jednak tak to już jest w życiu, że nie każdy może wygrać. W związku z tym 72 zespoły zakończyły już swoją działalność. Jednak należy pamiętać, że ponad połowa firm w dalszym ciągu działa, a większość z nich ciągle się rozwija. Biorąc pod uwagę specyfikę nie tylko branży startupowej, jest to bardzo dobry wynik.

Jak się można było spodziewać najpopularniejszą branżą, w jakiej swojej szansy upatrują uczestnicy Intel Business Challenge Europe są usługi, technologie internetowe i telekomunikacyjne. Jak zwracają uwagę organizatorzy, kluczem do sukcesu w wielu przypadkach jest umiejętne połączenie produktów z usługą w ramach jednego planu biznesowego – co nie jest jakimś wielkim zaskoczeniem dla wszystkich osób orientujących się choć trochę w tematyce startupów.

Startupy biorące udział to normalne firmy, zatrudniające pracowników. W związku z tym wszyscy dotychczasowi uczestnicy konkursu stworzyli ponad 1800 miejsc pracy. Również w tym przypadku dokładnie widać różnicę pomiędzy „gwiazdami”, które tworzą średnio 25 miejsc pracy, a firmami stabilnie rozwijającymi się, gdzie ta średnia wynosi 9.

Jak widać warto zainteresować się tym konkursem, jeśli tylko posiadacie innowacyjne produkty, inteligentne technologie, interaktywne aplikacje sieciowe i mobilne – bo to właśnie na takie projekty czekają organizatorzy. Nie ma zatem na co czekać! Ruszyły już zapisy do tegorocznej edycji, potrwają one do 15 czerwca. Jeśli więc macie trochę czasu, by odpowiednio przygotować swój projekt - nie wahajcie się!

Wszelkie szczegóły na temat projektu można znaleźć na stronie www konkursu - www.intelchallenge.eu, gdzie odbywa się rejestracja uczestników. Spróbujcie swoich sił, warto zawalczyć o własne marzenia. Uwierzcie, nic tak nas nie cieszy, jak możliwość opisywania polskich projektów odnoszących sukcesy na arenie międzynarodowej. Startupowcy na start!

Reklama

photo credit: mdanys via photopin cc

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama