Bethesda realizuje pierwsze obietnice związane z ich najnowszą produkcją - Starfield. Gra doczekała się aktualizacji wprowadzającej m.in. wsparcie dla DLSS.
Starfield w końcu rozwiązuje poważny problem. Gracze PC z kartami NVIDIA się ucieszą!
Nie da się ukryć, że Starfield to największa premiera Xboksa od dawna. Tytuł ten wciąż wzbudza ogromne zainteresowanie wśród graczy. Część stoi na stanowisku, że to jedna z najlepszych gier, jakie kiedykolwiek trafiły na konsole (i PC), inni mieszają ją z błotem zarzucając archaizmy i powtarzanie schematów, z których Bethesda miała korzystać już przy okazji swoich dużo starszych produkcji. O Starfield będziemy zapewne mówić jeszcze długo - bo gra, oprócz wątku fabularnego, oferuje dziesiątki, jak nie setki godzin eksploracji. Nie zapomina o niej także studio, które tuż po premierze zapowiedziało szereg zmian i poprawek, które z pewnością ucieszą graczy chcących jeszcze lepszego tytułu.
Co zapowiedziano kilka tygodni temu? M.in. Sterowanie jasnością i kontrastem obrazu, menu kalibracji HDR, suwak regulujący pole widzenia, Wsparcie dla monitorów 32:9 (PC), Wsparcie dla DLSS firmy Nvidia (PC) oraz przycisk umożliwiający spożywanie żywności znalezionej w świecie gry! I niektóre z tych rozwiązań właśnie trafiły do gry
Starfield z DLSS już jest. Co nowego w aktualizacji?
Udostępniona właśnie aktualizacja z numerkiem 1.8.86 wprowadza wsparcie dla DLSS, usprawnienia wydajności oraz ogólne poprawki rozgrywki. Posiadacze kompatybilnych kart graficznych z układami NVIDIA mogą od teraz korzystać z funkcji DLSS Super Resolution, Deep Learning Anti-aliasing (DLAA), niskiego opóźnienia NVIDIA Reflex i generowania klatek obrazu DLSS. Co ważne, w odpowiedzi na liczne prośby studio wprowadziło możliwość spożywania produktów do jedzenia i picia po znalezieniu ich na mapie. A to oznacza, że gracze mogą zjeść je od razu lub zostawić je sobie na później.
Jednak to dopiero początek zmian w najnowszej aktualizacji do Starfield. Poniżej znajdziecie wszystkie nowości udostępnione na PC i konsolach Xbox.
Wydajność i stabilność
- Rozwiązano wiele problemów związanych z pamięcią i jej wyciekami.
- Dodano pewne optymalizacje wykorzystywania GPU, które będą miały wpływ na karty z wyższej półki.
- Usprawniono model zarządzania wątkami związanymi z renderowaniem, poprawiając wykorzystanie CPU (zwłaszcza w systemach z wyższej półki).
- Wprowadzono różne poprawki zwiększające stabilność i wydajność gry.
Rozgrywka
- Dodano możliwość spożywania jedzenia znajdowanego w świecie gry.
- Wprowadzono zmiany w skradaniu się, aby gra była nieco bardziej wyrozumiała, jeśli chodzi o związane z nim błędy.
- Usunięto błąd, przez który głowa Andreji była na stałe maskowana.
- Usunięto błąd, który mógł uniemożliwić graczom oddawanie strzałów z broni.
- Usunięto błędy, przez które pewne postacie niezależne były wyświetlane bez ubrań. (Uwaga! Ten problem z czasem może rozwiązać się samoistnie).
- Usunięto błąd, przez który postępy rozpoczętych wyzwań umiejętności mogły zostać zatrzymane po dotarciu do Jedności i rozpoczęciu nowej gry.
- Usunięto błąd, który po wejściu do Jedności mógł tymczasowo uniemożliwić otwieranie ekwipunku lub zapisywanie rozgrywki.
- Usunięto błąd zaburzający ruch myszy.
- Usunięto błąd, który mógł powodować utratę domyślnego statku.
- Usunięto błąd, który mógł powodować zniknięcie technika usług okrętowych.
- Usunięto błąd, który powodował czasem niewłaściwe ruchy kamery podczas przejść związanych z podróżą, skokiem grawitonowym, dokowaniem i lądowaniem.
Grafika
- Rozwiązano problem z wyglądem okluzji otoczenia podczas gry z ultrapanoramicznymi rozdzielczościami.
- Zoptymalizowano wstępną kompilację shaderów następującą podczas uruchamiania gry.
- Dodano możliwość regulacji jasności i kontrastu w menu ustawień wyświetlania.
- Dodano możliwość regulacji jasności HDR, jeśli system to wspiera. (Dotyczy wyłącznie platformy Xbox i systemu Windows 11).
- Rozwiązano problem z kilkoma materiałami, które w pewnych warunkach mogły prezentować niezamierzone wzory.
- Usunięto różne wizualne problemy związane z suwakiem regulującym pole widzenia.
- Ulepszono wygląd oczu postaci z tłumu.
- Usunięto pewną liczbę pomniejszych problemów wizualnych związanych z oświetleniem, cieniami, terenem i roślinnością.
- PC: Usunięto dodatkowe problemy graficzne związane z DLSS.
Zadania
- Wszystko, co można kupić za pieniądze: Usunięto rzadko występujący błąd, przez który gracze nie mogli usiąść podczas negocjacji z Musgrove'em.
- Strefa wybuchu: Usunięto błąd sprawiający, że skały, które muszą zostać wyrugowane przez gracza, nie pojawiały się na placu budowy Ngodupa Tate'a.
- Echa przeszłości: Usunięto błąd, przez który dostęp do królowej grylloba podczas realizowania celu „Zabezpiecz hangar” był niemożliwy.
- Oko cyklonu: Usunięto błąd, przez który postępy w wypełnianiu zadania mogły zostać zablokowane z powodu brakującego komunikatu o dokowaniu.
- Praca dla żołnierza: Rozwiązano problem, w wyniku którego postęp w zadaniu mógł sprawiać wrażenie zablokowanego, jeśli gracz ukończył misję „Supra et Ultra” podczas powrotu do Loży w trakcie zadania „Wysoka cena”.
- Żadnych gwałtownych ruchów: Usunięto błąd, który mógł uniemożliwić ponowne otworzenie włazu statku o nazwie Scow.
Operacja „Gwiezdne ziarno”: Usunięto błąd, przez który klucz niezbędny do opuszczenia ośrodka czasem nie był dostępny. - Sabotaż: Usunięto błąd, przez który gracz nie mógł odnaleźć Davida Barrona.
- Krótkowzroczność: Usunięto błąd, przez który postać gracza mogła niekiedy przestać reagować na sterowanie podczas rozmowy z Vladimirem.
- Serce Marsa: Usunięto błąd, przez który gracz nie mógł wydobyć Serca Marsa.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu