Nie chcę powiedzieć "a nie mówiłem", ale wielokrotnie zaznaczałem w swoich tekstach, że będziemy musieli przełknąć wiele zmian, na które będą decydować się włodarze serwisów streamingowych - czy to wideo czy muzycznych. Na całe szczęście sytuacja ze Spotify nie wypada tak dramatycznie, jak mogłoby się wydawać.
Spotify potwierdziło mediom, że prowadzone są testy nowej funkcji pozwalającej wytwórniom promować poszczególne utwory. Przypomnijmy, że sporo wcześniej wprowadzono sponsorowane playlisty, za które odpowiadały również wytwórnie pragnące zwrócić uwagę słuchaczy na dane tytuły w oferowanym katalogu.
"Sponsorowane piosenki" w Spotify
Wyszczególnijmy najważniejsze informacje o prowadzonym przez Spotify programie testowym:
- biorą w nim udział tylko użytkownicy darmowi, nie posiadający wykupionej subskrypcji
- udział w programie jest opcjonalny, można z niego zrezygnować, lecz nie można się wpisać na listę z własnej inicjatywy
- utwory sponsorowane pojawiają się wewnątrz subskrybowanych playlist, można je od razu odtworzyć lub zapisać we własnej biblioteczce
- utwory są dobierane na kontekstowo - tak, by pasowały do pozostałych piosenek na playliście
- na ten momenty nie wiemy, czy Spotify wprowadzi tę funkcję u wszystkich użytkowników; decyzja zapadnie na podstawie skuteczności testów
Is this new? An auto-enabled setting in @spotify to "show sponsored songs" under Display Options? pic.twitter.com/wiwzcQFVe5
— Chris Messina ? (@chrismessina) 18 czerwca 2017
Jak wyłączyć sponsorowane piosenki w Spotify
Posiadam wykupioną subskrypcję Spotify, dlatego nie ma możliwości, by na moim koncie pojawiła się ta funkcja, lecz z relacji innch użytkowników wiemy, że jej wyłączenie jest bardzo proste.
Wystarczy skierować się do Preferencji (zakładka Edycja) i zjechać na sam dół do sekcji "Opcje wyświetlacza". Tam znajdziecie opcję wyświetlania sponsorowanych piosenek - po prostu je wyłączcie.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu