Spotify

Spotify Supremium prawie bez tajemnic. Muzyka HiFi to dopiero początek

Piotr Kurek
Spotify Supremium prawie bez tajemnic. Muzyka HiFi to dopiero początek
Reklama

Bezstratna jakość dźwięku, lepsze zarządzanie listami odtwarzania i wiele więcej. Co wiemy o Spotify Supremium - najdroższym wariancie abonamentu popularnego serwisu?

W lutym 2021 r. Spotify szumnie ogłosiło, że pracuje nad wprowadzeniem do swojej platformy wsparcia dla muzyki o bezstratnej jakości dźwięku. Zapowiedzi te spotkały się ze sporym entuzjazmem ze strony społeczności - tym bardziej, że muzykę HiFi zaczęła już oferować konkurencja. Jednak na zapowiedziach się skończyło. Firma nabrała wody w usta i niczego więcej nie powiedziała. Dziś, kilka lat później, wciąż możemy mówić wyłącznie o obietnicach - przynajmniej oficjalnie. Z pomocą przychodzą jednak sami zainteresowani użytkownicy platformy, którzy lubią wyzwania i grzebią w kodzie aplikacji w poszukiwaniu ciekawostek i wskazówek związanych z kierunkiem, w którym podąża Spotify. I tak też jest w przypadku planu obejmującego muzykę w bezstratnej jakości dźwięku. Pierwsze szczegóły dotyczące abonamentu Supremium pojawiły się kilka miesięcy temu dzięki informacjom, do których dotarł Bloomberg. W ostatnich tygodniach znów zrobiło się głośno o tym planie - głównie za sprawą przecieków i informacji zaszytych w aplikacji do słuchania muzyki. Czego się dowiadujemy?

Reklama

Przede wszystkim Spotify Supremium oferować będzie muzykę z bezstratną jakością dźwięku z maksymalną rozdzielczością 24 bitów. Nie znamy jednak żadnych specyfikacji związanych z samą jakością HiRes oraz tego, czy cała biblioteka będzie dostępna w najwyższej jakości dźwięku. Jednak jakość HiFi to dopiero początek tego, na co pozwoli najwyższy plan. Według najnowszych informacji zamieszczonych przez Chrisa Messina w serwisie społecznościowym Threads (który wciąż nie jest dostępny w Polsce), plan ten oferować będzie:

  • Your Sound Capsule - to nowa funkcja, co do której nie znamy żadnych szczegółów. Możliwe, że będzie to nieco przeprojektowane "Spotify w butelce"
  • zaawansowane miksowanie list odtwarzania
  • zarządzanie listami odtwarzania z wykorzystaniem AI
  • statystyki na wzór serwisu Last.fm
  • 20-30 darmowych godzin słuchania audiobooków

Spotify Supremium. Kiedy premiera nowego planu?

Najważniejsze pytanie nie ma jednak jeszcze odpowiedzi. Kiedy nowy plan pojawi się w ofercie platformy? Tego nie wie nikt, jednak częstotliwość pojawiających się przecieków i informacji pochodzących bezpośrednio z aplikacji wskazuje, że może to się odbyć już niedługo! Tym bardziej, że kilka tygodni temu, w kodzie aplikacji Spotify znalazły się informacje związane z samym planem, w tym prawdopodobna jego cena - przynajmniej w Stanach Zjednoczonych, która ma wynosić 19,99 dolarów.

Z perspektywy Polski daje nam to ok. 87 zł (w bezpośrednim przeliczeniu bez uwzględnieniu podatków) i trzeb przyznać, że to bardzo dużo jak na jeden abonament. Warto jednak pamiętać, że Spotify dostosowuje swoje cenniki do lokalnych warunków. W Stanach Zjednoczonych plan premium kosztuje 10,99 dolarów miesięcznie (po ostatniej podwyżce), w Polsce trzeba zapłacić 19,99 zł (podwyżki w naszym kraju nie było). Można więc zakładać, że Supremium będzie u nas kosztował w graniach 30-40 zł miesięcznie. A jak to wypada na tle bezpośredniej konkurencji?

Tidal HiFi oferujący dostęp do muzyki w jakości 16 bit, 44,1 kHz kosztuje 21,99 zł/miesiąc. Za plan pozwalający na słuchanie audio w jakości do 24 bit, 192 kHz wraz z formatami HiRes FLAC, Dolby Atmos, Sony 360 Reality Audio, FLAC i Master Quality Authenticated (MQA) trzeba zapłacić miesięcznie 39,99 zł. Apple Music oferujące muzykę w jakości Lossless (maksymalna rozdzielczość 24 bitów przy 48 kHz) oraz Hi-Res Lossless (maksymalna rozdzielczość 24 bitów przy 192 kHz) to koszt 21,99 zł miesięcznie.

Interesuje was oferta Spotify Supremium zawierająca m.in. muzykę z bezstratną jakością dźwięku, rozwiązania wykorzystujące AI, lepsze zarządzanie listami odtwarzania oraz 30 godzin słuchania audiobooków? Dajcie znać w komentarzach!

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama