Spotify

Spotify dobierze muzykę do humoru - a odczyta go z naszego głosu?

Kamil Świtalski
Spotify dobierze muzykę do humoru - a odczyta go z naszego głosu?
Reklama

Spotify stale się rozwija i próbuje nowych sztuczek. Nowy patent sugeruje, że platforma... dobierze muzykę do naszego humoru, który odczyta z odsłuchu naszego głosu.

Spotify nieustannie pracuje nad tym by stworzyć możliwie jak najlepsze doświadczenie korzystania ze swoich sprzętów dla wszystkich użytkowników. Można spierać się z tym czy wszystkie te działania mają sens i czy faktycznie przekładają się na wygodniejsze korzystanie z platformy. Bo, niestety, w mojej opinii nie wszystkie pomysły sprawdzają się tak dobrze, jak zakładali ich twórcy. Nowy patent Spotify brzmi intrygująco, ale też... na swój sposób przerażająco. Najwyraźniej bowiem platforma będzie chciała dostosowywać muzykę do... zarejestrowanych dźwięków: naszego głosu, otoczenia, a nawet akcentu — czytamy na Gizmodo.

Reklama


Podsłuchiwanie i ocena "emocjonalnego stanu rozmówcy" mogą być narzędziami, które pomogą platformie lepiej dopasować się do naszego humoru i wybrać platformie kolejną piosenkę, którą nam podrzuci. Pytanie tylko, czy kiedy będziemy smutni Spotify próbowałoby nas... rozweselić? Czy może wręcz przeciwnie — dać coś, co idealnie współgra z naszym dzisiejszym nastawieniem do świata, potencjalnie pogłębiając ten stan? Szczerze mówiąc - każda z tych opcji brzmi dla mnie... dramatycznie źle.

Ale nasłuchiwanie humoru to jeszcze nie wszystko. Patent opisuje także możliwość wykrywania w ten sposób gdzie znajduje się użytkownik, ile osób jest dookoła itd. — i brzmi to dla mnie co najmniej przerażająco. Sam w życiu nie przyznałbym aplikacji pokroju Spotify dostępu do mikrofonu, by ta mogła mi celniej serwować muzykę. Brzmi to jak niesmaczny żart. I można dyskutować że ludzie i tak chętnie takie dane oddają (czy to smart głośnikom, czy innym sprzętom reagującym na głos użytkowników), ale to wygląda co najmniej... dziwnie. I ani trochę mnie potencjalne korzyści nie zachęcają.

Warto jednak mieć na uwadze, że póki co mowa o patencie. Kiedy (i czy w ogóle) Spotify zdecyduje się z niego skorzystać, nie wiadomo.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama