Spotify opublikowało wczoraj swoje najnowsze wyniki finansowe za trzeci kwartał 2018 roku i wyglądają one całkiem obiecująco. Baza klientów systematycznie rośnie i co najważniejsze dla tej spółki, dynamicznie rośnie liczba płacących klientów.
87 milionów użytkowników premium
Według najnowszych danych obecnie z Spotify korzysta na całym świecie 191 milionów użytkowników, z czego 87 milionów to użytkownicy premium. Oznacza to wzrost w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej odpowiednio o 28% i 40%. To z pewnością pozytywna statystyka, bo oznacza, że firma skutecznie pozyskuje nowych płacących klientów. Jest to o tyle istotna informacja, że użytkownicy premium to główne źródło przychodów spółki.
W trzecim kwartale 2018 roku przychody Spotify osiągnęły 1,35 mld euro i były o 31% większe niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Użytkownicy premium zapewnili z tego 1,21 mld euro, a przychody z reklam osiągnęły 142 mln euro. Warto przy tym dodać, że w całej swojej historii Spotify wypłaciło już ponad 10 mld euro artystom, których utwory są dostępne na platformie.
Niestety Spotify nadal nie zarabia, strata operacyjna w ostatnim kwartale wyniosła 6 milionów euro, co i tak jest wartością znacznie niższą niż te notowane wcześniej. W drugim kwartale 2018 roku spółka miała 90 milionów straty operacyjnej, więc postęp jest widoczny. Jednocześnie w raporcie pojawiło się zastrzeżenie, że mniejsza strata wynika z ograniczenia nowych przyjęć, które ponownie przyśpieszą w kolejnych miesiącach. Spotify obecnie zatrudnia 4040 osób na całym świecie.
200 milionów tuż tuż
Według prognoz na kolejny kwartał, liczba użytkowników przekroczy 200 milionów, a liczba płacących klientów zamknie się w przedziale 93-96 milionów. Spółka jest coraz bliżej liczby 100 milionów użytkowników premium. W osiągnięciu tej wartości mają pomóc promocje, obecnie w USA posiadacze kont rodzinnych mogą otrzymać za darmo głośnik Google Home Mini. Według prognoz w następnym kwartale przychody mają wynieść od 1.35 do 1.55 mld euro, a wynik operacyjny od +15 do -35 milionów euro.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu