Spotify

Spotify może być dumne! Ponad sto milionów subskrybentów to solidny sukces!

Konrad Kozłowski
Spotify może być dumne! Ponad sto milionów subskrybentów to solidny sukces!
Reklama

Apple Music może deptać po piętach Spotify w USA lub nawet je wyprzedzać, ale globalnie szwedzka usługa streamingowa nie ma sobie równych. Najnowsze statystyki tylko to potwierdzają!

Najważniejszą informacją z opublikowanych danych po I kwartale 2019 roku jest oczywiście ta dotycząca liczby subskrybentów, czyli płacących użytkowników. Tych jest już ponad 100 milionów, a wzrost z roku na rok wyniósł aż 32%. Jeśli chodzi o sumaryczną liczbę użytkowników, to każdego miesiąca ze Spotify korzysta 217 milionów osób, co jest fenomenalnym wynikiem. Tym bardziej, że ogólny wzrost rok do roku wyniósł 26%.

Reklama

Spotify musi uznać wyższość Apple Music. A Polacy wydają grosze na muzykę…

I kwartał 2019 w Spotify - same sukcesy?

Spotify chwali się też innymi ciekawostkami, jak na przykład ponad 20 tysiącami zespołów, które dostarczają podcastów do Spotify, ponad 50 tysięcy tytułów w bazie podcastów oraz ponad 250 tysięcy dodanych tytułów. A w międzyczasie Spotify wystartowało w Indiach - od połowy lutego udało się zgromadzić 2-milionową grupę użytkowników.


A jak wyglądają finanse? Porównanie I kwartału 2018 z 2019 rokiem wypada następująco: 1,037 miliona do 1,385 miliona dolarów przychodu z wersji premium oraz 102 do 126 tysięcy dolarów z darmowej wersji z reklamami. Zmiana wynosi więc odpowiednio 34% i 24%. Jeśli chodzi o rozkład użytkowników na kontynentach, to najwięcej użytkowników jest w Europie (40%), później w Ameryce Północnej (30%), następnie w Ameryce Łacińskiej (20%), zaś 10% przypada pozostałym kontynentom.

Polska jednym z pięciu krajów na świecie z nową subskrypcją Spotify Duo dla dwojga

Pełen raport opublikowany dziś przez Spotify znajdziecie na ich stronie internetowej, więc jeśli interesuje Was jeszcze więcej szczegółów, to zdecydowanie musicie zajrzeć. Nasz komentarz może być tylko jeden: Spotify jako pierwsze propagowało streaming muzyki na taką skalę, gdy inni pukali się w czoło i nie dostrzegali potencjału w abonamencie na muzykę. Konkurencja narodziła się dość szybko i stara się podgryzać Spotify, co oczywiście jest też dobre dla konsumentów, ale pierwszeństwo i rozpoznawalność marki są niezwykle istotne. Gdyby nie potężne pokłady gotówki i popularność urządzeń z własnym systemem, usługa Apple Music musiałaby walczyć o kolejne pozycje w rankingu, zamiast dziś cieszyć się z równej walki ze Spotify na rynku w USA.

 

Reklama

 

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama