Europa

Shein znów pod lupą UE. Miarka się przebrała?

Tomasz Szwast
Shein znów pod lupą UE. Miarka się przebrała?
Reklama

Doniesienia o tym, że poczynania chińskich platform sprzedażowych nie podobają się różnym europejskim instytucjom pojawiają się w sieci regularnie. Tym razem na celowniku jednej z organizacji ponownie znalazł się sklep Shein. Jak zareaguje Unia Europejska, która będzie musiała rozstrzygnąć spór?

Shein nie gra czysto. Spójrzcie tylko na przytoczone przykłady

Za skargą na Shein stoi Europejska Organizacja Konsumentów (BEUC). W stosownym wniosku podnosi ona zarzut stosowania przez Shein niedozwolonych praktyk względem klientów. Jednym z przykładów są komunikaty nawołujące do nieopuszczania aplikacji. Użytkownik, który to zrobi, straszony jest utratą widocznych ofert promocyjnych. Na liście nieuczciwych praktyk znalazły się także niekończące się listy promocyjnych ofert.

Reklama

BEUC zwraca również uwagę na to, jak intensywnie Shein bombarduje swoich klientów powiadomieniami z aplikacji. Zgodnie z treścią skargi, ma być ich nawet 12 dziennie. Do tego jeszcze minigry, w których trzeba uczestniczyć codziennie, również po to, by nie stracić promocyjnych ofert.

Sami przyznacie, że lista zarzutów jest naprawdę spora. Co na to samo Shein?

Shein odpowiada BEUC: nie chcieliście z nami rozmawiać

W odpowiedzi na zarzuty przedstawiciele Shein poinformowali, że pozostają w kontakcie z europejskimi i krajowymi instytucjami odpowiedzialnymi za ochronę praw konsumentów. Stwierdzili również, że chcieli spotkać się z BEUC, jednak organizacja ta nie była zainteresowana rozmowami.

Jak dalej potoczą się losy Shein w sprawie przedmiotowej skargi? Co zdecydują organy Unii Europejskiej? O tym zapewne przekonamy się w ciągu najbliższych miesięcy.

Źródło: Reuters

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama