Brand24 poinformował właśnie o sprzedaży większościowego pakietu akcji amerykańskiemu Semrush.
Brand24 to znana chyba wszystkim polska firma z Wrocławia, założona 14 lat temu przez Michała Sadowskiego i Piotra Wierzejskiego, a zajmująca się monitoringiem mediów. Przez ostatnie lata regularnie zaskakiwała rynek rosnącymi przychodami i powiększaniem grona klientów na całym świecie.
Michał Sadowski:
Od lat skutecznie zwiększamy sprzedaż produktów Brand24 na rynkach globalnych i rozszerzamy portfolio klientów. Mamy jednak apetyt na więcej. Naszym celem jest liczenie klientów nie w tysiącach, ale w dziesiątkach tysięcy.
Na dziś, z narzędzi do monitorowania wzmianek w mediach Brand24, korzysta 4 000 marek ze 160 krajów, wśród których znajdują się takie firmy czy instytucje jak IKEA, Uniwersytet Stanford, Samsung, czy Uber.
Eugene Levin, prezes Semrush:
Brand24 to imponująca firma ze świetnym produktem i świetnym zespołem. Współpracujemy jako partnerzy od wielu lat i nie możemy się doczekać wspólnego, nowego rozdziału.
Teraz większościowym udziałowcem Brand24 stał się za pośrednictwem platformy Prowly.com amerykański Semrush Holding (zajmujący się widocznością firm w Internecie, z którego usług aktywnie korzysta 100 000 klientów). Semrush odkupił właśnie 57% akcji wrocławskiego startupu od Larq Capital i Unfold oraz założycieli, czyli Michała Sadowskiego i Piotra Wierzejskiego.
Michał Sadowski w przesłanym komunikacie uspokaja, że to nie koniec Brand24, przejęcie to oznacza dalszy rozwój firmy, a jedną z pierwszych decyzji biznesowych po połączeniu z Semrush jest rozbudowa załogi Brand24. Z kolei Piotr Wierzejewski zaznacza, iż transakcja ta pośrednio sprawia, iż Brand24 trafia też na amerykańską giełdę NYSE.
Dotychczasowy zarząd, czyli Michał Sadowski i Piotr Wierzejski oraz Bartosz Kozłowski, będą kontynuować rozwój Brand24 w dotychczasowych rolach.
Źródło: Brand24
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu