Tydzień nowy, ale wrócę jeszcze do doniesień z poprzedniego. Sprawa dotyczy korporacji Samsung, a ściślej pisząc ich sprzętu ubieralnego. Pojawiły się...
Tydzień nowy, ale wrócę jeszcze do doniesień z poprzedniego. Sprawa dotyczy korporacji Samsung, a ściślej pisząc ich sprzętu ubieralnego. Pojawiły się doniesienia na temat nowych smartwatchy azjatyckiego giganta. Firma pokazała już cały pakiet tych urządzeń, więc zapowiedź prezentacji kolejnych nie robi wielkiego wrażenia. Chyba, że do tych informacji dorzucimy wieści o partnerach Samsunga…
Samsung, PayPal i Synaptics. To trio pracuje ponoć nad nowym zegarkiem (?), którego głównym atutem i zadaniem będą płatności mobilne. Sprzęt miałby się pojawić na początku przyszłego roku, Samsung zapewne pokaże go podczas targów MWC 2015. Urządzenie dostarczy Samsung, Synaptics zajmie się modułami biometrycznymi, a PayPal ogarnie sam system płatności. Powstanie wysoce spersonalizowany smartwatch, który w założeniu ma ułatwić płacenie, wyeliminować portfel.
Doniesienia pojawiają się krótko po imprezie Apple, na której zaprezentowano system płatności mobilnych Apple Pay. Uderza on w Samsunga, ponieważ pojawia się argument przemawiający za sprzętem mobilnym giganta z Cupertino, straci też PayPal, któremu wyrósł silny konkurent. Trzeba zatem działać i odpowiedzieć na poczynania firmy zarządzanej przez Tima Cooka. Pojawia się jednak pytanie, kiedy owa współpraca wystartowała? Premiera Apple uzmysłowiła obu korporacjom, że muszą zareagować czy po prostu skłoniła je do kontrolowanego przecieku, a projekt jest rozwijany od dłuższego czasu?
W pierwszym przypadku trudno wróżyć sukces. Korporacje raczej nie zdążą przygotować dobrej i sprawnie działającej usługi o dużym zasięgu w kilka miesięcy. Pojawia się zagrożenie, że wprowadzą na rynek coś niedopracowanego i zniechęcą klientów. Chyba, że pokażą jedynie zarys produktu, a potem będę go rozwijać. Tak, jak zrobiło Apple ze swoim zegarkiem. W tym miejscu warto podkreślić, że smartwatch korporacji z Cupertino może trafić na rynek w tym samym czasie, co nowy produkt Samsunga – atmosfera się zagęszcza.
Warto oczywiście założyć, że Samsung i PayPal nie działają pod wpływem chwili – wiedzieli wcześniej, iż Apple coś szykuje, w branży zapewne nie brakowało plotek, zdawali sobie sprawę z tego, z kim konkurują i do czego może doprowadzić opieszałość. Nie należy zatem wykluczać, że Koreańczycy we współpracy ze swoimi partnerami przygotują coś naprawdę ciekawego. A do tego przeznaczonego na większą liczbę rynków. Jeszcze okaże się, że płatności mobilne uczynią smartwatche popularnymi produktami.
Co wiadomo o samym zegarku i usłudze? Zapewne nie zaskoczę Was informacją, że niewiele. Lawina jednak ruszyła i jeśli produkt istnieje, to będzie przybywać plotek na jego temat. Dostarczać będą ich m.in. PayPal i Samsung – korporacje muszą odciągać uwagę od Apple i nakręcać zainteresowanie swoim rozwiązaniem. Zwłaszcza, jeśli nie przygotowali prawdziwej petardy i będą kombinować na płaszczyźnie marketingu.
Grafika tytułowa przedstawia smartwatch Gear S.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu