Polska

Rusza Next od Gazeta.pl - serwis o biznesie, technologiach i...

Konrad Kozłowski
Rusza Next od Gazeta.pl - serwis o biznesie, technologiach i...
Reklama

...rozwoju osobistym. Zastępuje/łączy on dotychczasowe dwa działy Gazety - Technologie i Pieniądze, które będą niejako posiadały własne poddziały w serwisie. Czym ma zamiar się wyróżnić? Własne, duże materiały oraz treści wideo, czyli niedługie klipy, które zyskują coraz większą popularność w Sieci.

Powstanie serwisu Next jest efektem nieskutecznej próby przejęcia przez Agorę Bussines Insidera. Polska wersja tego serwisu będzie operować pod skrzydłami Onetu i wystartuje prawdopodobnie już w maju tego roku. Tymczasem Next działa od dzisiejszego przedpołudnia i już na samym wstępie mamy dawkę tego, czym serwis będzie chciał zwrócić naszą uwagę.

Reklama

W pierwszej kolejności promowany jest wywiad z Jarosławem Kuźniarem pt. "Te 4 rzeczy musisz wiedzieć, jeśli chcesz otworzyć własny biznes". Materiał Rafała Hirscha, redaktora naczelnego Next, to połączenie czterech klipów wideo z tekstem. Wydawało sie, że na pochwałę zasługiwać będzie brak automatycznego odtwarzania materiału wideo, lecz wystarczy choć odrobine przewinąć zawartość strony i wideo samoczynnie wystartuje. Warto zwrócić uwagę na fakt rozbicia nagrania na cztery oddzielne klipy. Oprawa wizualna? Nie odbiega znacząco od tego, co znajdziemy na Gazeta.pl

Poza tym treści na Next są dokładnie takie, jakich byśmy się raczej spodziewali. Znajdziemy tam ciekawostki na pograniczu lub ze świata technologii, posty podpowiadające na przykład jak dodać sobie odwagi przed rozmową czy intrygujący materiał o odejściu z pracy szefa banku, po tym jak placówka została okradziona przez cyberprzestępców. Każdy z Was samodzielnie oceni treści na Next.gazeta.pl i zdecyduje czy będzie tam zaglądał, ja napiszę tylko że na chwilę obecną nie jestem nastawiony wobec serwisu ani sceptycznie, ani hurraoptymistycznie. Jestem po prostu ciekaw jak się on rozwinie.

W kategorii serwisów biznesowo-technologicznych robi się już naprawdę tłoczno. Mamy bowiem Bankiera, Money.pl i zapowiedzi polskiego Bussines Insidera. Coraz większą rolę zaczynają odgrywać materiały wideo i z pewnością tworząca je od dłuższego czasu Gazeta będzie chciała w ten sposób zachęcić czytelników/widzów do odwiedzania Next.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama