O tym, że koronawirus zmienił naszą rzeczywistość, przekonujemy się każdego dnia — nie mówię tu o ograniczeniach, które w ostatnim czasie zostają odwoływane, a o pracy wielu z Was. Firmy zmieniają podejście do tradycyjnych biur, pracownicy wykonują swoje obowiązki zdalnie. By wszystko działało bez zarzutu potrzebna jest odpowiednia technologia. Z pomocą przychodzi Microsoft i Operator Chmury Krajowej.
O tym, że Microsoft inwestuje w tak zwaną Polską Dolinę Krzemową pisaliśmy w zeszłym miesiącu. Miliard dolarów na transformację cyfrową w Polsce. Podpisana umowa partnerska z Operator Chmury Krajowej wspierać ma lokalne organizacje w zakresie ich transformacji cyfrowej i w najbliższej przyszłości wpłynie na kreowanie innowacji. Z powstającego w Polsce data center skorzystają min. administracja rządowa, ochrona zdrowia, edukacja, produkcja, handel detaliczny, energetyka oraz finanse i ubezpieczenia. Jednak już teraz wiele podmiotów wykorzystuje oprogramowanie Microsoft w dostosowaniu się do nowych warunków panujących na rynku. Jednym z nich jest RUCH. Firma skorzystała z Chmury Krajowej i narzędzi udostępnianych przez amerykańską firmę do wdrożenia rozwiązań umożliwiających sprawne działanie w sytuacji, w jakiej znaleźliśmy się w związku z pandemią koronawirusa.
Wyzwania wynikające z pandemii jedynie wymogły na nas szybsze działanie, ale zgodnie z wcześniej opracowanym planem transformacji cyfrowej. Nagle RUCH, tak jak wiele innych organizacji, znalazł się w trudnej i w niespodziewanej sytuacji, w której – chcąc dalej kontynuować działalność – musiał się odnaleźć. Priorytetem było zapewnienie bezpiecznych warunków działania dla pracowników oraz takie zorganizowanie procesów biznesowych, by z dnia na dzień mogły się one odbywać w trybie zdalnym
– mówi Miłosz Szulc, Prezes Zarządu RUCH S.A.
RUCH korzysta z rozwiązań Microsoftu i Chmury Krajowej w transformacji cyfrowej
RUCH już w zeszłym roku szykował się do transformacji cyfrowej, a pandemia koronawirusa była dodatkowym katalizatorem przyspieszających wprowadzenie zmian, przy których pomagał Operator Chmury Krajowej, jak i Microsoft. Pierwszy etap to przede wszystkim środowisko do pracy zdalnej i współpracy w zespołach oparte o Office 365. W przygotowaniu są kolejne kroki usprawniające m.in procesy operacyjne w spółce. Jak mówi Arkadiusz Paździerski, Dyrektor ds. Transformacji Cyfrowej RUCH S.A. „Sukces transformacji cyfrowej dotyczy wdrożenia nie tylko technologii, ale przede wszystkim zmiany organizacji, modelu biznesowego i sposobu zarządzania”. Wygodną, bezpieczną i sprawną komunikację wewnątrz organizacji zapewnić mają przede wszystkim rozwiązania dostarczane przez Microsoft — konkretnie chodzi o platformę Yammer. Stworzenie firmowego portalu społecznościowego w RUCH-u pozwoli spełnić wiele funkcji. Firmie zależy na łatwiejszej wymianie korespondencji z partnerami biznesowymi, łatwiejszym zarządzaniu standardami, czy na zachowaniu szczelności przepływu informacji.
Źródło: materiały prasowe
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu