PKO Bank Polski udostępnia najnowszą aktualizację dla swojej aplikacji mobilnej IKO, gdzie oprócz cyfrowego wniosku o kredyt hipoteczny, znalazła się funkcja, z której chętnie korzystać będą posiadacze różnych abonamentów opłacanych przez BLIK.
Klienci PKO Banku Polskiego mogą teraz w aplikacji IKO włączyć płatności powtarzalne BLIK. To świetne rozwiązanie do automatycznego opłacania subskrypcji, abonamentów i rachunków. PKO Bank Polski jako pierwszy oferuje tę funkcję. Płatności powtarzalne BLIK dostępne są dla użytkowników aplikacji IKO od wersji 3.162. Klienci mogą zautomatyzować część działań na swoich rachunków, zachowując jednocześnie nad nimi pełną kontrolę. Co można opłacać w ten sposób? Na liście znalazły się:
- Subskrypcje – stała kwota płatna regularnie.
- Rachunki – zmienna kwota, każda płatność wymaga potwierdzenia (w ciągu 72 godzin).
- Płatności okazjonalne – zmienna kwota, płatna automatycznie przy zamówieniu usługi.
To kolejne udogodnienie dla klientów PKO Banku Polskiego, które pozwala lepiej zarządzać finansami w aplikacji IKO. Dzięki kodowi BLIK zwiększa się bezpieczeństwo transakcji. Klienci mogą na bieżąco monitorować płatności. Usługa jest dostępna dla akceptantów Autopay, takich jak Play i TUŻ Allianz, oraz dla doładowań w sieciach Plus i T-Mobile.
Rosnące zainteresowanie płatnościami w modelu subskrypcyjnym i popularność gospodarki subskrypcyjnej zmieniają sposób, w jaki zarządzamy codziennymi zobowiązaniami finansowymi. Nowa odsłona płatności powtarzalnych BLIK to pierwszy krok w kierunku budowania standardu, który łączy wygodę takich transakcji z pełną kontrolą użytkownika – zgodnie z jego indywidualnymi preferencjami. Cieszymy się, że PKO Bank Polski, jako pierwszy wdrażający to rozwiązanie, otwiera drogę do popularyzacji tej usługi wśród klientów w Polsce. Możliwość zarządzania subskrypcjami w aplikacji bankowej to lepsze zarządzanie finansami przez mobilnych klientów banków w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości.
– mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes zarządu Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIK.
Jak korzystać z płatności powtarzalnych BLIK w ramach PKO? Jeśli sprzedawca je feruje, w aplikacji mobilnej lub na stronie internetowej należy wybrać opcję płatności powtarzalnych BLIK, akceptując warunki i podając kod BLIK. Następnie w aplikacji IKO pojawi się prośba o potwierdzenie aktywacji usługi. To tu będą również wyświetlone dodatkowe informacje o płatności, takie jak kwota subskrypcji, częstotliwość płacenia oraz sposób pobierania opłaty – automatycznie lub po potwierdzeniu. Szczegóły wszystkich płatności powtarzalnych BLIKIEM oraz ich historię można sprawdzić aplikacji IKO. Znajduje się w sekcji BLIK > "Płatności powtarzalne BLIK". Płacący w ten sposób mają możliwość wyłączenia danej płatności w każdej chwili, a sprzedawca również ma możliwość dezaktywacji tego rodzaju płatności.
PKO z rewolucjami w swojej aplikacji. Płatności powtarzalne BLIK to dopiero początek
Wracając jednak do kredytu hipotecznego, o który można się teraz ubiegać w aplikacji mobilnej. Na początek o cyfrowy kredyt hipoteczny mogą wnioskować single posiadający umową o pracę, którzy planują remont lub chcą nabyć nieruchomość z rynku wtórnego. Jak podkreślają przedstawicie PKO, ma to być pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce, które umożliwia zdalne przeprowadzenie całego procesu – za pośrednictwem serwisu internetowego iPKO.
Jednak to dopiero początek, gdyż już na początku przyszłego roku z funkcjonalności tej mają skorzystać kolejne grupy klientów. Chodzi o to, by wnioski rozszerzyć o pary szukające mieszkania lub domu, a w kolejnym kwartale o osoby, które planują kupić nieruchomości na rynku pierwotnym. Bank chce, by każdy klient mógł składać wniosek o kredyt hipoteczny w serwisie iPKO i aplikacji IKO, co z pewnością uprości i skróci cały proces.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu