Gry

Capcom ociąga się z Resident Evil 3, więc fani ponownie biorą sprawy w swoje ręce

Artur Janczak
Capcom ociąga się z Resident Evil 3, więc fani ponownie biorą sprawy w swoje ręce
0

Pewne serie od lat czekają na drugą młodość. Choć fani dość mocno podkreślają, że przywrócenie konkretnej odsłony wyjdzie firmie na dobre, raczej rzadko ktoś bierze to na poważnie. Czując niemoc, społeczność zaczyna tworzyć mody, remastery i inne dzieła na własną rękę. To właśnie dzięki takim inicjatywom część gier otrzymała swoje nowsze i ulepszone wersje, ale niestety nie wszystkie. Choć istnieje duża szansa, że Capcom dostarczy remake Resident Evil 3, to na razie nie jest wiadome, kiedy to nastąpi. Ktoś nie miał zamiaru czekać i wziął się do ciężkiej pracy. Rezultat jest fenomenalny.

Technologia czyni cuda

Jeszcze do niedawna usprawnienie gier, które stosowały tła 2D było bardzo utrudnione. Ciężko uzyskać coś z renderów w niskiej rozdzielczości, a tworzenie ich od zera jest nierentowne. W ten sposób klasyki wydane na dzisiejszym sprzęcie nie różnią się zbyt wiele od swoich oryginałów. Nie oznacza to jednak, że nic nie da się zrobić. Z pomocą przyszło uczenie maszynowe. To właśnie dzięki takiemu rozwiązaniu udało się uzyskać niespotykane dotąd rezultaty. Popis możliwości można było już zobaczyć przy okazji moda do Final Fantasy IX, ale to był dopiero początek. Tego typu projektów jest coraz więcej, a jednym z nich jest Resident Evil 3 - Seamless HD Project.

Nie tylko Nemesis

Trzecia odsłona serii od firmy Capcom jeszcze nigdy nie wyglądała tak dobrze. Tła i obiekty dwuwymiarowe usprawniono w fenomenalny sposób. Aż dziw bierze, że to fani, a nie sami twórcy dokonali czegoś takiego. Na dodatek podobnie udało się odświeżyć Resident Evil 2. Uczenie maszynowe pozwala uzyskać grafiki na poziomie, o którym nikt nie marzył. Mimo, iż już teraz całość prezentuje się naprawdę dobrze, to nie wszystko dało się poprawić. Przerywniki filmowe okazały się naprawdę dużym wyzwaniem i podniesiono iść rozdzielczość z 320x160 na 640x320. Różnice widać gołym okiem, ale efekt jest nieco mniej imponujący w porównaniu do innych zmian. Inwentarz natomiast musiał zostać pominięty. Gra korzysta z dużej ilości tekstur, które ładują się w locie i ich podmiana jest po prostu niemożliwa.

Resident Evil 3 HD tylko w wersji na GameCube

Pewnie niektórych z Was zasmuci informacja, że omawiana wersja RE3 w HD dotyczy egzemplarza przeznaczonego dla konsoli Nintendo. Niestety, nie dało się wykonać tychże prac na edycji PC. Dlatego też trzeba się posiłkować emulatorem Dolphin. To właśnie na nim można cieszyć się upiększoną trójką. Jeżeli twórcom uda się rozwiązać problemy związane z tym tytułem pod komputery, to obiecują udostępnić swoje dzieło także dla fanów PC. Na ten moment jednak jest to niestety niewykonalne. Nie zmienia to jednak faktu, że Resident Evil 3 - Seamless HD Project to niesamowite osiągnięcie. Nie trzeba czekać na ruch ze strony Capcom, aby ponownie spotkać Nemesisa i zanurzyć się w świat Raccoon City. Zamierzacie sprawdzić wersję HD, czy czekacie na pełnoprawny remake, jak w przypadku RE2? Jeżeli zdecydujecie się na wersję pod GC, to na stronie projektu znajdziecie wszystkie niezbędne informacje.

PS. Tutaj pakiet grafik z usprawnionej wersji RE2 na PC:

Strona projektu: https://www.reshdp.com/re3/

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu