1

Oto Renault Megane R.S. Trophy! Mocniejszy, szybszy i bardziej zadziorny

Renault Megane R.S. Torphy
Od premiery nowego Renault Megane R.S. minęło kilka miesięcy, a my już wiemy jak będzie wyglądać jego mocniejsza i szybsza wersja. Oto Renault Megane R.S. Trophy.

Konkurencja wśród najmocniejszych hot hatchy jest zażarta i mocno zagęszczona. Kompaktowych aut z silnikami o mocy około 300 KM jest w tej grupie co najmniej kilka – wystarczy wspomnieć m.in. 275-konnego Hyundaia i30 N, 300-konnego Volkswagena Golfa R czy 320-konną Hondę Civic Type-R. W tym towarzystwie od niedawna kręci się również Renault Megane R.S. ze stadem 280 KM pod maską, jednak teraz debiutuje jego najmocniejsza odmiana.

Oto Renault Megane R.S. Trophy: jeszcze ostrzejszy

Nowe Renault Megane R.S. Torphy z wyglądu niezbyt mocno różni się od „seryjnego” Megane R.S. Ostrzejszą odmianę możemy rozpoznać m.in. po zmienionych felgach w rozmiarze 19 cali z seryjnymi oponami Bridgestone Potenza S001. Według niepotwierdzonych informacji w niedługim czasie pojawią się jeszcze lżejsze felgi (0,2 kg mniej na każde koło) z oponami Bridgestone Potenza S007. Wewnątrz wersję Trophy poznamy po opcjonalnych fotelach Recaro, które pokryto alcantarą. Są też zamontowane o 20 mm niżej od seryjnych foteli. Nad nowym Renault Megane R.S. Trophy dość mocno pracował etatowy kierowca zespołu Renault Sport Formula One Team Nico Hulkenberg. W bardzo ciepłych słowach wypowiadał się on o nowym Megane R.S. Trophy.

Od ubiegłego roku biorę udział w procesie rozwoju Megane R.S. Bardzo się cieszę, że w ofercie tego modelu pojawi się jeszcze bardziej sportowa wersja! Każda z nowości wprowadzonych w Renault Megane R.S. Trophy potęguje sportowy charakter tego samochodu. To ważne, by mieć większą moc, lepszą przyczepność dzięki oponom i mocniejsze hamulce o wyższej wytrzymałości. Bardzo cenię sobie również nowe siedzenia, które doskonale trzymają ciało, a jest to bardzo ważne podczas sportowej jazdy.

Zmienione fotele czy inne felgi ze sportowymi oponami to nie są jedyne zmiany w tym samochodzie. Dużo więcej dzieje się pod płaszczykiem karoserii.

 Renault Megane R.S. Torphy

Oto Renault Megane R.S. Trophy: więcej mocy

Pod maską „zwykłego” Megane R.S. pracuje jednostka napędowa zapożyczona z najnowszego wcielenia Alpine 110. To benzynowy silnik TCe o pojemności 1.8, który generuje 280 KM i 390 Nm momentu obrotowego. Dzięki takiemu rozwiązaniu osiągnięcie 100 km/h ze startu zatrzymanego, trwa 5,8 sekundy, a prędkość maksymalna to 250 km/h. Komu jednak za mało, ten zdecyduje się na wersję Trophy.

 Renault Megane R.S. Torphy

Tutaj jest już równe 300 KM i 420 Nm, które pozwoliły skrócić o 0,1 sekundy przyspieszenie do 100 km/h (do 5,7 sekundy) oraz podnieść prędkość maksymalną o 10 km/h (do 260 km/h). Co ciekawe elastyczność od 80 do 120 km/h trwać ma zaledwie 3,1 sekundy.

Zwiększenie mocy było możliwe dzięki modyfikacjom kilku elementów mechanicznych. W turbosprężarce zastosowano ceramiczne łożysko kulkowe, którego rodowód prowadzi do Formuły 1. Dzięki temu turbosprężarka może osiągać nawet 200 000 obr/min i wtłaczać więcej powietrza do komory spalania. Zmieniono także układ wydechowy, który wyposażony został w mechaniczny zawór, umożliwiający zmianę brzmienia jednostki napędowej. Oczywiście w Renault Megane R.S. Trophy nie zapomniano o systemie czterech skrętnych kół 4Control oraz samoblokującym mechanizmem różnicowym typu Torsen. Dzięki temu nadal możliwe jest sprawne przenoszenie całej mocy wyłącznie na przednie koła.

 Renault Megane R.S. Torphy

Nowe Renault Megane R.S. Trophy zadebiutuje w salonach pod koniec bieżącego roku – wtedy też powinniśmy poznać cennik i dokładną specyfikację. Nie wiadomo jednak czy pojawi się jeszcze ostrzejsza odmiana Trophy-R, którą obdarzony był poprzednik.