Bank

Nowa opcja BLIK dostępna już w jednym z największych banków

Grzegorz Ułan
Nowa opcja BLIK dostępna już w jednym z największych banków
Reklama

Prośba o przelew BLIK pojawiła się właśnie w aplikacji mobilnej PeoPay, dla klientów drugiego co do wielkości banku w Polsce - Banku Pekao.

Prośba o przelew BLIK znakomicie sprawdza się w różnego rodzaju rozliczeniach między znajomymi, na przykład przy zrzutkach na opłacenie wspólnego rachunku w restauracji czy na wspólne urodzinowe prezenty.

Reklama

Bartosz Zborowski, dyrektor Departamentu Innowacji i Kanałów Zdalnych w Banku Pekao:

Przelewy na numer telefonu BLIK są bardzo wygodnym sposobem rozliczeń między znajomymi i chętnie wykorzystywanym przez klientów banków. Pieniądze docierają do odbiorcy w czasie rzeczywistym, nawet, jeśli posiada on konto w innym banku. Nie ma potrzeby wpisywania danych do przelewu, numeru konta itp. Aby dokonać transakcji wystarczy numer telefonu i włączone transakcje BLIK.

Jak skorzystać z tej funkcji w aplikacji PeoPay? Po zalogowaniu wystarczy przejść do zakładki „Płatności” i wybrać opcję „Prośba o przelew” oraz wybrać listę odbiorców z listy kontaktów - pojawią się na niej wyłącznie te osoby, które korzystają z BLIKA i mają uruchomioną tę funkcję. W formularzu podziału wydatków określamy jej ogólną kwotę i udział w niej poszczególnych osób.

Na koniec nadajemy tytuł naszej zrzutce i wysyłamy. Reszta odbywa się już automagicznie, bank przesyła odbiorcom powiadomienie o prośbie na przelew, a ci mają 72 godziny na jego zaakceptowanie. Po zatwierdzeniu, wskazane w formularzu kwoty trafiają od razu na konto organizatora zbiórki.

Jak podaje Polski Standard Płatności, operator BLIKA, Przelew na telefon BLIK to najszybciej rozwijająca się obecnie usługa BLIKA, która stanowi już jedną czwartą wszystkich transakcji dokonywanych tą metodą.
Źródło: Bank Pekao/BLIK.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama