Swoją mobilną rewolucję w płatnościach mobilnych PKO Bank Polski rozpoczął w marcu debiutem aplikacji IKO dla klientów swojego banku. Pomysł na płatno...
Portmonetka IKO, czyli płatności mobilne od PKO Bank Polski dostępne dla wszystkich
Swoją mobilną rewolucję w płatnościach mobilnych PKO Bank Polski rozpoczął w marcu debiutem aplikacji IKO dla klientów swojego banku. Pomysł na płatności telefonem okazał się na tyle udany, że zwrócił swoją uwagę innych polskich banków, w wyniku czego już w lipcu zawiązało się porozumienie PKO Bank Polski z Alior, Millennium, BZWBK, Mbank, ING w celu stworzenia wspólnego systemu do takich rozliczeń.
Dziś przedstawiciele banku poinformowali nas o wprowadzeniu Portmonetki IKO, dzięki której każdy może skorzystać z tych płatności mobilnych, bez konieczności posiadania konta w PKO Bank Polski. Określenie "dla wszystkich" jest trochę na wyrost, ale o tym za chwilę.
Aplikacja dostępna jest dla posiadaczy iOS i Androida bezpośrednio ze swoich mobilnych sklepów oraz dla BlackBerry, Symbiana oraz telefonów umożliwiających instalację aplikacji Java, którą można zamówić w serwisie IKO.pkobp.pl - wystarczy podać numer telefonu, na który ma być przesłany link do pobrania aplikacji.
Osobiście bardzo chciałem przetestować to już na swoim telefonie i podzielić się z Wami wrażeniami z korzystania z tych płatności, niestety aplikacja nadal nie wspiera zrootowanych urządzeń. Na ostatniej konferencji uzyskałem zapewnienie, że ma to nastąpić w najbliższym czasie, pozostaje więc uzbroić się w cierpliwość.
Z opisu, który otrzymaliśmy wynika, że po uruchomieniu aplikacji określamy, czy chcemy zarejestrować IKO jako portmonetkę, po czym podajemy swój numer telefonu i kod PIN do zatwierdzania transakcji. Dodatkowo na stronie Pormonetki IKO możemy założyć swoje konto i śledzić na bieżąco saldo rachunku, historie transakcji czy nadać hasła dla czeków.
Jak zasilać swoją portmonetkę? Wystarczy dokonać przelewu na nasz rachunek portmonetki z dowolnego banku, jak i poprzez przelew na numer telefonu od innego posiadacza IKO lub też po prostu dokonać wpłaty gotówkowej w wybranej placówce banku.
Z informacji, na które już natrafiłem w sieci wynika, że IKO spotkało się już z ciepłym przyjęciem klientów PKO, wygląda na to, że celem banku są teraz klienci konkurencji, których tym sposobem może przekonać do swojego rozwiązania, no i swoich innych usług. Zastanawiam się jeszcze, jaki był cel tego porozumienia z innymi bankami, które mogą poczuć się zagrożone w tym momencie. Wiadome jest, że od skorzystania z Portmonetki IKO do założenia normalnego konta niewiele trzeba, można to zrobić nawet bez wizyty w banku.
Wydaje mi się, że to czas, aby pozostałe banki jak najszybciej wdrożyły zapowiedzianą integrację własnych aplikacji z tym systemem. Na konferencji pierwsza realna data, jaka padła to był okres przedświąteczny, do tego czasu PKO Bank Polski może już podebrać znaczną grupę klientów - w moim odczuciu sprytne zagranie z tą Portmonetką, zobaczymy za czas jakiś, na ile skuteczne.
IKO w Google Play.
IKO w App Store.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu