Apple

Nareszcie! Awans Polski w rankingu Apple - iTunes Store zachęca do zakupów

Konrad Kozłowski
Nareszcie! Awans Polski w rankingu Apple - iTunes Store zachęca do zakupów
Reklama

Czym powinien cechować się sklep cyfrowy? Na szczycie takiej listy z pewnością znajdzie się swoboda w dostępie do zakupionych treści. Aż trudno uwierzyć, że do tej pory polskim klientom oferowano tak wybrakowaną ofertę iTunes Store, bowiem do tej pory nie było możliwe ponowne pobieranie zakupionych filmów. Sytuacja uległa zmianie i to nie jedyna dobra wiadomość!

Spora część oferty sklepu jest teraz dostępna w jakości 1080p - zgadza się, dotychczas najwyższą oferowaną rozdzielczością była 720p. Te dwie nowości sprawiają, że wcześniejsze zakupy warto pobrać raz jeszcze - w moim przypadku wszystkie pozycje, które znajdują się w lokalnej bibliotece, są teraz dostępne w jakości Full HD. Zauważyłem też, że część z filmów zyskała iTunes Extras - czyli materiały dodatkowe - albo dodatkowe wersje językowe (polską ścieżkę dźwiękową).

Reklama

Niestety, wciąż część asortymentu pozostała w odrobinę gorszej jakości (720p), a niektóre z zakupionych tytułów mogą nie być dostępne na liście do pobierania. Nie podano oficjalnych powodów takiej sytuacji, ale łatwo zgadnąć, że sprawa rozbija się o negocjacje Apple z lokalnymi dystrybutorami. Najwyraźniej wciąż niektórzy z odpowiedzialnych za nasz region/kraj nie życzą sobie, byśmy mogli po raz kolejny pobierać filmy lub oglądali je w maksymalnie dobrej, pod względem technicznym, jakości.

Wprowadzona o północy z piątku na sobotę zmiana dotknie przede wszystkim posiadaczy Apple TV. Od teraz bez żadnego problemu będzie można streamować zakupione filmy. Wcześniej jedynym sposobem przeniesienia treści na duży ekran było udostępnianie lokalnej biblioteki pomiędzy urządzeniami, co oznaczało, że podczas oglądania musiał być uruchomiony komputer.

Przypomnę, że usługa iTunes in the Cloud została uruchomiona w 2011 roku i do tej pory obsługiwała jedynie muzyczną i książkową ofertę w polskiej wersji sklepu. Wynegocjowanie odpowiednich warunków umów z polskimi dystrybutorami zajęło Apple aż 5 lat i nadal nie wiemy, której ze stron bardziej na tym zależało. Najważniejszej jest jednak to, że Polska nie należy już do grona krajów, gdzie możliwości chmury sklepu cyfrowego firmy z Cupertino nie są w pełni dostępne.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama