Kryptowaluty

KNF ostrzega przed kryptowalutami, a Poczta Polska... idzie w NFT

Jakub Szczęsny
KNF ostrzega przed kryptowalutami, a Poczta Polska... idzie w NFT
Reklama

Zdecydujcie się tam, proszę. Podczas, gdy Poczta Polska idzie w NFT, Komisja Nadzoru Finansowego ostrzega przed kryptowalutami i kryptoaktywami. Jedna linia narracyjna nie istnieje, zrobił się mały bałagan. Poczta Polska powinna się cyfryzować, ale niech to robi z otwarciem na klienta, a nie za pomocą promocji czegoś tak źle poczytywanego jak NFT.

Jeden z dokumentów przekazanych przez KNF, od ESMA, EBA i EIOPA - Europejskich Urzędów Nadzoru dotyczy kryptowalut i kryptoaktywów. Możemy w nim przeczytać, że są to rzeczy które mogą wprowadzać w błąd, a także doprowadzić do utraty środków:

Reklama

Konsumenci kupujący kryptoaktywa są narażeni na wysokie ryzyko utraty wszystkich zainwestowanych pieniędzy. Konsumenci powinni zdawać sobie sprawę z zagrożeń związanych z reklamami wprowadzającymi w błąd, w tym za pośrednictwem mediów społecznościowych i influencerów. Konsumenci powinni zachować szczególną ostrożność w przypadku obietnic szybkich lub wysokich zysków, zwłaszcza obietnic, które wydają się zbyt korzystne, by mogły być prawdziwe.

Źródło: KNF

Cała na biało wchodzi teraz Poczta Polska, która chce stworzyć społeczność filatelistyczną w ramach NFT. No, powiem że mnie grubo zatkało. Czegoś takiego się nie spodziewałem. Na specjalnej stronie Poczty Polskiej, możliwe będzie zakupienie kryptoznaczka, który ma być czymś w rodzaju znaczka... tyle, że w formacie NFT. Jak pisze rzecznik Poczty Polskiej, Daniel Witkowski:

Świetnie. Tyle, że ludzie już teraz na Twitterze robią sobie żarty z tego kroku. Nie jest to odczytywane dobrze i nie będzie - ludzie nie wierzą na razie w kryptoinstrumenty. Również dlatego, że z ich udziałem pojawiało się sporo dziwnych scamów, które nie robią im dobrego PR-u. No, po prostu nie da się tego inaczej rozwiązać.

Poczta Polska wpędziła się samodzielnie w pułapkę, z której będzie trudno wyjść. Najwyżej za jakiś czas zajrzymy do tego projektu, a ten będzie stał odłogiem. I to będzie wszystko. Chciałbym kibicować, ale tu pojawia się więcej znaków zapytania, niż realnych zalet.

Już dziś, tj. 18 października Poczta Polska uruchamia specjalną stronę internetową: nft.poczta-polska.pl., gdzie będziemy przedstawiać ofertę w zakresie cyfrowego kolekcjonerstwa. Pierwszych 1558 klientów, którzy zapiszą się na newsletter otrzyma Talara Filatelistycznego „August”. Emisja kryptoznaczków „Polska w kosmosie” jest zaplanowana na I kwartał 2023 roku. To prekursorskie kryptoprodukty filatelistyczne Spółki stawiającej na cyfryzację. Koncept wydania pierwszego polskiego kryptoznaczka to efekt połączenia zamiłowania do filatelistyki i nowoczesnych technologii. Każdy z czterech rodzajów kryptoznaczka składa się z dwóch elementów: tradycyjnego znaczka pocztowego oraz części cyfrowej reprezentowanej przez unikalne tokeny NFT w sieci Polygon w standardzie ERC1155.

Super, świetnie. Tyle, że NFT nie są dobrze odbierane w Polsce i świecie. Narosło jak na razie tyle mitów oraz niedopowiedzeń, że trudno będzie ludzi odwieść od tego, że jest to niebezpieczny instrument, który może być niezrozumiały. Dodatkowo, nie sądzę że fani NFT oraz kryptowalut odwiedzą akurat Pocztę Polską w poszukiwaniu perspektywicznych kryptoaktywów. Jeżeli sądzicie, że tak - to możecie się grubo pomylić. Ja tego nie widzę.

Reklama

Jako firma łączymy funkcje tradycyjne z nowoczesnymi, cyfrowymi. Nawiązujemy w naszej akcji promocyjnej do króla Zygmunta Augusta, który założył pocztę w Polsce, a równocześnie przygotowaliśmy system polskiego krypoznaczka, który jest nie tylko połączeniem tradycyjnych znaczków pocztowych i technologii kryptograficznych, ale również kompletnym środowiskiem tworzącym cyfrową społeczność filatelistyczną w Polsce i na świecie. Zależy mi na wkroczeniu Poczty Polskiej w świat technologii w rożnych obszarach naszej działalności. Uważam, że filatelistyczna aktywność może być bardzo interesującym przyszłościowym rozwiązaniem

Krzysztof Falkowski, prezes Poczty Polskiej

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama