Jeśli co jest w mobilnym sklepie Google za darmo, to albo ma mikrotransakcje, albo jest naszpikowane reklamami. Niby większość z nas to wie, ale ciągl...
Pobierasz aplikację, a tam irytujące reklamy. Google Play nareszcie Cię przed nimi ostrzeże
Jeśli co jest w mobilnym sklepie Google za darmo, to albo ma mikrotransakcje, albo jest naszpikowane reklamami. Niby większość z nas to wie, ale ciągle mamy nadzieję, że darmowa aplikacja będzie pozbawiona bannerów/filmów i wszystkiego co psuje komfortowe użytkowanie. A potem przychodzi rozczarowanie.
Google postanowiło, że będzie nas przed tym ostrzegać. Jak wynika z maila przesłanego do producentów aplikacji na Androida, firma z Mountain View zamierza wprowadzić - w całym sklepie - konieczność informowania w opisach aplikacji o tym, że program zawiera reklamy. Taki przymus ma zostać wprowadzony już niedługo, bo od 11 stycznia. Taka deklaracja dotycząca reklam będzie wymagana przed aktualizacją aplikacji i jeśli ktoś postanowi to zataić, Google samodzielnie oznaczy program.
Co to znaczy dla użytkowników? Odpowiednia informacja o reklamach w aplikacji pozwoli nam dowiedzieć się o tym, czy appka nie posiada czasem bannerów czy pop-upów. Bardzo fajnie, ja w takim przypadku będę rezygnował z pobierania.
Niech podsumowaniem będą słowa Grześka Ułana, pod którymi mogę się podpisać i ja:
W końcu!:) Ile się tego nainstalowało i zaraz odinstalowywało jak dawali reklamy.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu