Oczywiście nie tylko Play, również na minusie jest ponownie Orange, ale to Play był co kwartał przez ostatnie lata na plusie, przechwytując od konkurencji numery. Dobra passa minęła jednak począwszy od początku tego roku, a w kolejnych kwartałach się to nie zmienia. Podobnie sytuacja wygląda w raporcie za III kwartał 2018 roku, który dziś opublikował UKE.
Play trzeci kwartał z rzędu na minusie przy przenoszeniu numerów - skończyła się dobra passa
Skończyło się to dokładnie po I kwartale 2018 roku, kiedy to po raz pierwszy w historii Play skończył kwartał na minusie (nieznacznym, bo -1047).
Sprawdź też: Przeniesienie numeru – oto wszystko co musisz wiedzieć nim rozpoczniesz procedurę!.
I kwartał 2018 roku | |||
Nazwa Dostawcy Usług | Dawca | Biorca | Bilans |
Orange | 136614 | 118002 | -18612 |
Play | 153158 | 152111 | -1047 |
Plus | 94404 | 96181 | 1777 |
T-Mobile | 101096 | 96701 | -4395 |
To można było uznać za wypadek przy pracy, ale gdy po kolejnym, II kwartale 2018 r. sytuacja się powtórzyła i to ze znacznie gorszym bilansem przy przenoszeniu numerów, bo -14503, wiadomo było, że zaczął się odwrót od tego operatora.
II kwartał 2018 roku | |||
Nazwa Dostawcy Usług | Dawca | Biorca | Bilans |
Orange | 112077 | 91691 | -20386 |
Play | 134464 | 119961 | -14503 |
Plus | 78124 | 78776 | 652 |
T-Mobile | 81314 | 87374 | 6060 |
Trwa on nadal, III kwartał Play skończył z wynikiem -22475 numerów. Na co złożyło się przyjęcie 121449 numerów i oddanie konkurencji 143924 numerów. Nie pomogła nawet promocja, ogłoszona w ostatnim tygodniu września - Absolutne 0 zł przez pół roku dla przenoszących numer do Play, kiedy to podejrzewałem, że spowodowana była kiepskim bilansem. Równie kiepski miesiąc miał Orange, który z kolei przyjął tylko 93238, a oddał aż 117195, co dało na minusie -23957.
III kwartał 2018 roku | |||
Nazwa Dostawcy Usług | Dawca | Biorca | Bilans |
Orange | 117195 | 93238 | -23957 |
Play | 143924 | 121449 | -22475 |
Plus | 81297 | 92150 | 10853 |
T-Mobile | 88870 | 89010 | 140 |
Najlepiej wypadł w III kwartale Plus, który oddał 81297 numerów, ale przyjął 92150, w rezultacie skończył kwartał z 10853 numerów na plusie. Nieco słabiej T-Mobile, choć też na plusie 140 numerów, na co się złożyło oddanie 88870 numerów i odebranie 89010 numerów.
Jak wygląda sytuacja z największymi operatorami wirtualnymi? Najpierw spójrzmy na poprzednie kwartały.
I kwartał 2018 | |||
Nazwa Dostawcy Usług | Dawca | Biorca | Bilans |
Virgin Mobile Polska Sp. z o.o. | 11276 | 8607 | -2669 |
Multimedia Polska S.A. | 4 | 158 | 154 |
Vectra S.A. | 15 | 1086 | 1071 |
Telestrada S.A. (Lajt Mobile) | 872 | 2188 | 1316 |
VikingCo Poland Sp. z o. o. | 765 | 2325 | 1560 |
Netia S.A | 637 | 2768 | 2131 |
ITI Neovision S.A. (nc+ mobile) | 105 | 3487 | 3382 |
AERO 2 Sp. z o.o (a2mobile) | 1122 | 7840 | 6718 |
PREMIUM MOBILE S.A. | 1523 | 12160 | 10637 |
II kwartał 2018 | |||
Nazwa Dostawcy Usług | Dawca | Biorca | Bilans |
Multimedia Polska S.A. | 6 | 107 | 101 |
Virgin Mobile Polska Sp. z o.o. | 8186 | 7090 | -1096 |
Telestrada S.A. (Lajt Mobile) | 1001 | 1614 | 613 |
Vectra S.A. | 19 | 1217 | 1198 |
VikingCo Poland Sp. z o. o. | 636 | 1892 | 1256 |
Netia S.A | 740 | 2622 | 1882 |
ITI Neovision S.A. (nc+ mobile) | 53 | 3033 | 2980 |
AERO 2 Sp. z o.o (a2mobile) | 1117 | 6011 | 4894 |
PREMIUM MOBILE S.A. | 1470 | 14919 | 13449 |
Poprzednie dwa kwartały pokazały dominację Premium Mobile wśród mniejszych operatorów, którego goni a2mobile oraz kiepskie wyniki Virgin Mobile, który co kwartał jest na minusie.
III kwartał 2018 roku | |||
Nazwa Dostawcy Usług | Dawca | Biorca | Bilans |
Virgin Mobile Polska Sp. z o.o. | 8589 | 7592 | -997 |
Multimedia Polska S.A. | 69 | 4260 | 4191 |
Vectra S.A. | 25 | 1432 | 1407 |
Telestrada S.A. (Lajt Mobile) | 985 | 1372 | 387 |
VikingCo Poland Sp. z o. o. | 495 | 3101 | 2606 |
Netia S.A | 751 | 2800 | 2049 |
ITI Neovision S.A. (nc+ mobile) | 74 | 4034 | 3960 |
AERO 2 Sp. z o.o (a2mobile) | 1208 | 5749 | 4541 |
PREMIUM MOBILE S.A. | 1898 | 17574 | 15676 |
Jeśli chodzi o Premium Mobile i a2mobile sytuacja w III kwartale nie uległa zmianie, nadal notują podobne wyniki jak w poprzednich dwóch, ale poprawiła się nieco sytuacja Virgin Mobile, który nadal jest na minusie, ale zeszedł już poniżej tysiąca.
Na koniec, wracając jeszcze do operatorów strukturalnych, rzecznik Play Marcin Gruszka zdążył już skomentować wyniki Play. W swoim komentarzu zapewnił, że w przypadku ofert abonamentowych Play jest na plusie i przypomniał wszystkim, że raport UKE nie rozgranicza numerów postpaid i prepaid.
Zakładam, że dziś pojawi się sporo komentarzy na temat raportu MNP po Q3. Z naszej strony jedna, ale ważna dla nas informacja. Raport nie pokazuje podziału na prepaid i postpaid a dla nas ma to zasadnicze znaczenie. Ważna informacja dla wszystkich zainteresowanych. PLAY utrzymuje pozytywny bilans w MNP w segmencie postpaid.
Ktoś zapyta o rynek prepaid. No cóż tutaj konkurencja jest ogromna i klienci bardzo często migrują. Fajnie, że system działa w taki przyjazny dla klientów sposób. Kiedyś częściej dziś to nie zwykłe rzadka sytuacja kiedy klient ma z tym problem.
Osobiście uważam jednak, że raport ten nie ma odzwierciedlać stanu posiadania numerów, Play wiadomo jest tu cały czas liderem od roku, pokazuje tylko ogólne nastroje klientów, którzy przechodzą pomiędzy operatorami, szukając lepszej oferty dla siebie. Zasady sporządzania raportu są cały czas takie same i wcześniej przy dobrym bilansie co kwartał, rzecznik Play nie uczulał nikogo na kwestię rozdzielenia abo od karty.
Źródło: UKE.
Photo: ifeelstock/Depositphotos
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu