Polska

W Poznaniu zapłacisz zbliżeniowo za przejazd komunikacją miejską

Grzegorz Ułan
3

Po Wrocławiu i Bydgoszczy przyszedł czas na Poznań, który to również chce się pozbyć drukowanych papierowych biletów na przejazdy komunikacją miejską.

Mennica Polska poinformowała dziś, iż jej rozwiązanie Open Payment System zostało właśnie wdrożone w pojazdach komunikacji miejskiej w gminie Komorniki. Dzięki temu rozwiązaniu, jej mieszkańcy będą mogli płacić za przejazdy komunikacją miejską zbliżeniowo - kartą lub smartfonem czy smartwatchem, bez drukowania papierowego biletu.

To oczywiście tylko początek tego wdrożenia, już w I kwartale przyszłego roku w Poznaniu i okolicach zamontowanych zostanie w pojazdach komunikacji miejskiej 740 mobilnych kasowników.

Katarzyna Budnicka, Prezes Zarządu i Dyrektor Naczelny w Mennicy Polskiej:

Wygoda, oszczędność czasu, intuicyjna obsługa płatności – to tylko kilka korzyści dla finalnych użytkowników naszego autorskiego rozwiązania Open Payment System. Dla władz miasta to natomiast szansa na optymalizację kosztów obsługi systemów biletowych.

W kasownikach tych będzie można opłacić przejazd na podstawie jednorazowych biletów czasowych (15, 45 i 90 minut) oraz biletów krótkookresowych (24-godziny) na strefę A lub strefy A+B+C+D.

Aby opłacić przejazd komunikacją miejską z zamontowanym kasownikiem mobilnym, wystarczy wybrać na ekranie właściwy bilet i przyłożyć do niego kartę zbliżeniową lub smartfona czy smartwatcha z funkcją płatności zbliżeniowych. W przypadku kontroli biletów zbliżamy do czytnika kontrolera (jest też druga opcja - zbliżenie do tego samego kasownika) urządzenia, którym opłacaliśmy przejazd.

Co ciekawe, mamy tu nowość na rynku, w postaci nowego rozwiązania przygotowanego przez Mennicę Polską we współpracy z firmą Mastercard oraz Fiserv Polska S.A., która to pozawala na spłatę zadłużenia za bilety bezpośrednio w kasowniku. Co to dokładnie oznacza? Otóż podczas pierwszego opłacenia zbliżeniowego za przejazd, jest ono akceptowane automatycznie - bez sprawdzenia środków na koncie. W przypadku, gdy okaże się później, że nie było na nim środków, pasażer nie opłaci już w ten sposób kolejnego przejazdu bez uregulowania powstałego z tego tytułu zadłużenia. Uregulować go będzie można właśnie w tych kasownikach lub po zalogowaniu do Portalu Pasażera.

Źródło: Mennica Polska
Stock Image from Depositphotos.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu