Gry

Pełna lista zmian w aktualizacji 1.3 do Cyberpunk 2077. Zapowiedziane DLC rozczarowują

PW
Paweł Winiarski
19

Jesteśmy świeżo po wirtualnej prezentacji łatki 1.3 do Cyberpunk 2077 i pierwszych DLC, które trafią do gry.

CD Projekt RED cały czas pracuje nad Cyberpunk 2077 i od miesięcy łata grę, której start - przede wszystkim z technicznego punktu widzenia - był niezłą klapą. Firma cały czas wypuszcza łatki i usprawnienia, które mają sprawić, że gra będzie wreszcie wyglądać i działać tak, jak powinna wyglądać i działać w dzień premiery. Pokazano właśnie podobno największą aktualizację, którą oznaczono tym razem numerem 1.3.

Oto lista zmian i usprawnień, które zawiera nowa łatka do CP2077:

USPRAWNIENIA

  • Zmniejszono poziom zbliżenia minimapy podczas jazdy, dzięki czemu nawigowanie jest łatwiejsze.
  • Dom lalek – ekran ze zdjęciami Skye i Angel będzie się wyświetlał zdecydowanie dłużej, dzięki czemu łatwiej będzie wybrać pomiędzy tymi dwiema postaciami.
  • Dodano przycisk, który pozwala na ponowne rozdanie punktów atutów na drzewie umiejętności postaci.
  • Na wszystkich platformach zwiększono liczbę slotów na autozapisy (z 10 do 20) i szybkie zapisy (z 3 do 10).
  • Do wpisów w dzienniku dodano linki do bazy danych.
  • Dodano opcję dostępności pozwalającą włączyć kropkę na środku ekranu, która zmniejsza/zapobiega chorobie lokomocyjnej. Można ją włączyć w
  • Ustawieniach → Interfejs → Kropka na środku ekranu.
  • Fixerzy rzadziej piszą teraz do V z ofertami sprzedaży samochodu.
  • Ulepszono efekt SSR, aby był mniej ziarnisty na konsolach i na niższych ustawieniach na PC.
  • Dodano filtr w plecaku do przedmiotów związanych z zadaniami.
  • Tagi różnych przedmiotów fabularnych są teraz usuwane po zakończeniu danych zadań, dzięki czemu można je sprzedać lub wyrzucić.
  • V można teraz obracać w widoku ekwipunku, używając myszy.
  • Gracz będzie mógł teraz właściwie wytworzyć hacki, nawet gdy raz je już wytworzył, a następnie się ich pozbył.
  • Dodano opcję porównywania wszczepów.
  • Poprawiono powiadomienie podczas kupowania wszczepów, których wymogi do używania nie są spełnione.
  • Można teraz hurtowo ulepszać komponenty do wytwarzania przedmiotów.
  • Dodano nowe miejsca w których może spać Nibbles w mieszkaniu V.
  • Ikona na skrzyni z odpadkami zmienia się teraz na czerwoną, a nie szarą, kiedy gracz podniesie ciało.
  • Ikona miny lądowej będzie teraz wyszarzona po rozbrojeniu jej.
  • Można teraz używać windy podczas przenoszenia ciała.
  • Gdy patrzysz w otchłań – Barry ma teraz poprawiony, bardziej wyjątkowy wygląd.
  • Podczas wytwarzania tego samego przedmiotu, ale lepszej jakości, przedmiot bazowy będzie teraz podświetlony na zielono tak jak pozostałe komponenty, o ile znajduje się w ekwipunku.

ZMIANY W BALANSIE

  • Czas po jakim wrogowie wykryją gracza zależy teraz od poziomu trudności.
  • Na Łatwym lub Normalnym poziomie trudności przeciwnicy będą wolniej wykrywać gracza, a na Bardzo Trudnym szybciej.
  • Na Bardzo Trudnym poziomie trudności (i na żadnym innym) będą teraz bardziej agresywnie szukać gracza kiedy są "zaalarmowani".
  • NCPD nie reaguje już wrogo z powodu martwych ciał w aktywnościach otwartego świata.
  • NCPD reaguje teraz także na uderzenia NPC-ów bronią niezabójczą.
    Dostosowano proces zadawania obrażeń podczas strzelania do tłumu NPC-ów w trakcie walki, w zależności od dystansu i używanego uzbrojenia.
  • Legenda tego miasta – poprawiono zachowanie Adama Smashera w trakcie walki.
  • Przerwane milczenie – poprawiono zachowanie Ody podczas walki.
  • Transmisja – poprawiono zachowanie Placide’a podczas walki.
  • Transmisja – zwiększono odporność Placide’a na hakowanie.
  • Podejrzenie cyberpsychozy: Litera prawa – poprawiono zachowanie cyberpsychopaty podczas walki.
  • Spacer z gwiazdą – poprawiono umiejscowienie i celowanie Red Menace.
  • Zwiększono atrybuty La Chingona Dorada (ikonicznych pistoletów Jackiego).
  • Ostatnia taka robota – zwiększono ilość amunicji dostępnej na początku zadania.
  • Wprowadzono drobne zmiany i poprawiono wyważenie hacku Atak wirusowy.
  • Ulepszono system wytwarzania tak, aby przedmioty o losowej jakości skalowały swoją jakość do umiejętności wytwarzania gracza. Nie jest już możliwe wylosowanie jakości przekraczającej odpowiednią umiejętność wytwarzania.
  • Poziom wymagań przedmiotów zwiększa się teraz z każdym ulepszeniem. Należy zwrócić uwagę, że w związku z tą poprawką zmieni się poziom ulepszonych przedmiotów. Używane przedmioty, które przekraczają wymagany poziom, mogą być noszone bez żadnych problemów, ale po zdjęciu ich nie będzie możliwości ponownego ich założenia.
  • Dodano więcej schematów do wytwarzania modyfikacji wszczepów.
  • Dodano schematy do wytwarzania noży (dostępne od początku gry).
  • Zaktualizowano liczbę komponentów wymaganych do wytworzenia niektórych przedmiotów np. Bounce Back, MaxDoc, hacków, modyfikacji ubioru czy niektórych broni.
  • Wyważono wymagania wytwarzania dla modyfikacji ubioru.
  • Wyważono liczbę komponentów potrzebnych do wytwarzania ubrań.
  • Wyważono liczbę komponentów potrzebnych do wytwarzania elementów Sandevistana.
  • Wszczep Kamuflaż Optyczny będzie teraz można kupić u ripperdoców.
  • Dostosowano cenę modyfikacji wszczepów Wzmacniacz sensoryczny.
  • Specyfikacja wytwarzania rzadkiego Unity będzie teraz dostępna wyłącznie podczas Podejrzenia przestępczości zorganizowanej: Tygersom się nie odmawia.
  • Zmieniono cenę i jakość gitary Kerry’ego, którą można zdobyć podczas
  • Kontraktu: Psychofan.

ROZGRYWKA

  • Usunięto błąd, w wyniku którego schematy wytwarzania w sklepach z odzieżą były dostępne wyłącznie podczas pierwszej wizyty u sprzedawcy.
  • Usunięto błąd występujący po wizycie w obozie nomadów, w wyniku którego nie można było używać broni i przedmiotów z szybkiego menu.
  • Usunięto błąd, w wyniku którego hakowanie neutralnego celu nie liczyło się do osiągnięcia Christmas Tree Attack.
  • Okno samouczka dotyczące sprawdzania umiejętności nie pojawia się już, gdy na urządzeniach wyświetlony jest komunikat „Brak autoryzacji”.
  • V nie patrzy już w dół po szybkiej podróży.

Usprawnień doczekały się również inne elementy i kolejne  zadania - jest tego naprawdę sporo, więc zerknijcie na listę na oficjalnej stronie gry.

Pierwsze DLC do Cyberpunk 2077 wprowadzone patchem 1.3

CD Projekt RED zaprezentował również pierwsze trzy dodatki (DLC), które trafią do Cyberpunk 2077. Umówmy się, są rozczarowujące i raczej nie tego się spodziewaliśmy.

  • Alternatywny wygląd Johnny’ego Silverhanda – można włączyć w Ustawieniach, w zakładce „Zawartość dodatkowa”.
  • Wielowarstwowa kurtka pilota z syntetycznej skóry, luminescencyjna kurtka punkowa – obie można znaleźć w skrytce w mieszkaniu V po otrzymaniu wiadomości od Viktora, po ukończeniu Pierwszej zasady Afterlife. Domyślnie są one rzadkiej/ikonicznej jakości, ale odblokowane zostają także schematy wytwarzania wyższej jakości.
  • Archer Quartz „Bandyta” – dostępny jako nagroda lub do kupienia (w zależności od wyborów gracza) po ukończeniu zadania Na rozdrożach, a następnie otrzymaniu wiadomości od Dakoty lub Rogue. Jeśli wiadomość nie przyszła, udaj się do Badlandów i oddal się od warsztatu Dakoty. Dakota potrzebuje kilku dni, aby się z tobą skontaktować.

Nie podano dokładnej daty premiery aktualizacji 1.3 - wiemy natomiast, że pojawi się na PC, konsolach i Stadii "wkrótce".

Kiedy aktualizacja Cyberpunk 2077 dla konsol nowej generacji?

Nie wiadomo. Myślę, że brak tej informacji mówi wszystko o tym, w jakim stanie jest aktualnie nextgenowa wersja Cyberpunk 2077. Mówiąc szczerze, ja już straciłem nadzieję. A po takich zmianach jakie wprowadza aktualizacja 1.3 raczej nie będę wyjmował płyty z pudełka i instalował jej ponownie na konsoli PlayStation.

"Wiemy, że wielu z Was było rozczarowanych tą grą. Wielu z nas też było rozczarowanych tą grą."

- powiedział na streamie Patryk Mills senior quest deisgner w CD Projekt RED.

Czy trzeba coś dodawać?

 

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy: