11

„Osadzanie” w zewnętrznych serwisach publicznych postów z Facebooka już dostępne dla wszystkich

Można by powiedzieć, że dopiero. Od dawna funkcja ta dostępna jest na Twitterze i jest dość powszechnie używana przez wszystkie większe serwisy. Wprawdzie to właśnie na Twitterze zwykle pojawiają się jako pierwsze informacje z ważnych wydarzeń, ale być może Facebook przejmie teraz dzięki tej funkcji część takich „gorących” newsów – większy zasięg i możliwości prezentacji. […]

Można by powiedzieć, że dopiero. Od dawna funkcja ta dostępna jest na Twitterze i jest dość powszechnie używana przez wszystkie większe serwisy. Wprawdzie to właśnie na Twitterze zwykle pojawiają się jako pierwsze informacje z ważnych wydarzeń, ale być może Facebook przejmie teraz dzięki tej funkcji część takich „gorących” newsów – większy zasięg i możliwości prezentacji.

Na początku sierpnia funkcja ta była udostępniona dla wybranych serwisów, od dziś każdy może udostępniać takie posty w swoich serwisach czy blogach. Warunkiem oczywiście jest to, by taki post był opublikowany publicznie. Nikt, by chyba nie chciał, aby jego wpis udostępniane tylko znajomym mógł zobaczyć każdy już poza Facebookiem.

embed

Aby pobrać kod do wklejenia na swoją stronę, wystarczy rozwinąć opcje menu po prawej stronie postu i wybrać „Embed Post”.

kold

Wyświetli nam się wtedy gotowy kod wraz z podglądem postu. Jak widzimy wszystkie elementy takie jak „lajki” czy przekierowania z Facebooka są aktywne, więc można ich używać bezpośrednio z tego widżetu.

Myślę, że będzie to równie powszechnie używana funkcja, jak ta na Twitterze. Na pewno lepiej się to prezentuje niż sam link do takiego postu czy nawet zrzut ekranu z niego, co i my często praktykowaliśmy.

embed34

Ma to też swoje złe strony, bo w przypadku, gdy taki udostępniony post zostanie skasowany z Facebooka na naszej stronie pozostanie tylko taki obrazek.

1000 Words / Shutterstock.com