Felietony

Oś Czasu okazała się zabójcza dla tabów na Facebooku

Marcin Kamiński
Oś Czasu okazała się zabójcza dla tabów na Facebooku
6

Pamiętacie jeszcze Facebooka przed oficjalnym wprowadzeniem Osi Czasu? Wdrożony nieco ponad rok temu nowy wygląd najpopularniejszego serwisu społecznościowego świata jednym się podobał, innym nie, do tej pory każdy jednak chyba zdążył się do niego przyzwyczaić. Jak jednak Oś Czasu wpłynęła na statys...

Pamiętacie jeszcze Facebooka przed oficjalnym wprowadzeniem Osi Czasu? Wdrożony nieco ponad rok temu nowy wygląd najpopularniejszego serwisu społecznościowego świata jednym się podobał, innym nie, do tej pory każdy jednak chyba zdążył się do niego przyzwyczaić. Jak jednak Oś Czasu wpłynęła na statystyki tabów, czyli zakładek dostępnych na Stronach? Jak pokazują badania - miażdżąco. Aktywność w tabach po wprowadzeniu Osi Czasu spadła aż o 56%!

Strony na Facebooku pozwalają na publikowanie tabów - zakładek, które mogą zawierać dane, formularze, mapy, zdjęcia, filmy, aplikacje i tym samym konkursy. Dla wszystkich marek i firm prowadzących swoje działania w social media zakładki na fanpage'u były zatem dobrym sposobem na promocję oraz przekazanie swoim fanom dodatkowych informacji.

Niestety okazuje się, że od ostatniego roku zainteresowanie użytkowników Facebooka w kwestii tabów maleje. Jak wskazują wyniki analizy przeprowadzonej przez PageLever, od marca 2012 roku zaangażowanie (liczba wejść do taba w stosunku do liczby wejść na fanpage) spadło o 56%.

Co jest przyczyną spadku zainteresowania tabami? Oś Czasu! Dokładnie od momentu jej wprowadzenia dla wszystkich użytkowników Facebooka notowane były spadki w statystykach zakładek. Wyjaśnienie tego faktu wydaje się dosyć proste - widoczność tabów.

Po zmianie wyglądu Facebooka na Oś Czasu ikonki prowadzące do zakładek są zwyczajnie mniej widoczne, przez co mniej fanów klika na taby, przechodząc do ich zawartości. O ile wcześniej lista wszystkich tabów była widoczna zaraz po wejściu na fanpage, tak na Osi Czasu zaprezentować można zaledwie 3 własne zakładki - reszta widoczna jest tylko po dodatkowym kliknięciu i rozwinięciu listy.

Sam Facebook nie skomentował w żaden sposób wyników analizy dotyczącej zaangażowania fanów w odniesieniu do tabów. Bardzo możliwe jednak, że w kolejnych modyfikacjach i graficznych projektach serwisu zobaczymy zmiany, które opisywany trend będą próbowały odwrócić.

Źródło: Mashable

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

Facebooktimeline