Felietony

Oficjalny plugin Google do synchronizacji Office z Google Docs

Grzegorz Marczak
Oficjalny plugin Google do synchronizacji Office z Google Docs
5

Microsoft Office nadal jest najpopularniejszym na świecie zestawem aplikacji biurowych. Nie dziwi więc fakt, że Google stara się w pewien sposób zintegrować swój pakiet Google Docs z narzędziami od MS. Wprawdzie plugin o którym mowa czyli Google Cloud Connect sprowadza Google Docs praktycznie do rol...

Microsoft Office nadal jest najpopularniejszym na świecie zestawem aplikacji biurowych. Nie dziwi więc fakt, że Google stara się w pewien sposób zintegrować swój pakiet Google Docs z narzędziami od MS. Wprawdzie plugin o którym mowa czyli Google Cloud Connect sprowadza Google Docs praktycznie do roli przestrzeni dyskowej w internecie to jednak funkcje współdzielenia dokumentów czy też pracy grupowej, wersjonowania mają pokazać użytkownikom Office zalety Google Doc.

Google Cloud Connect nie jest oczywiście jedynym narzędziem do synchronizacji Office z Google Docs - tego typu narzędzi jest całkiem sporo ale z jakością ich jest różnie i często wcale nie są tak intuicyjne w użyciu jak opisują to ich autorzy.

Pytanie czy Google zrobił to lepiej? Niestety nie miałem jeszcze okazji testować Google Cloud Connect ponieważ wymaga on systemu operacyjnego Windows (XP, 7 lub Vista) i NET Framework 2.0.




Google w informacjach o tym produkcie próbuje zamienić rolę swojego narzędzia i Office , pokazując możliwość edycji offline dokumentów. Jest to o tyle zabawne, że Office z założenia działa przecież offline jako aplikacja desktopowa a to właśnie Google Docs brakuje takiej funkcjonalności.

Google Docs staje się więc trochę jak legendarny Gdrive (który nigdy nie powstał jako osobny produkt) - choć daje więcej niż tylko przechowywanie danych w chmurze. Inaczej musiałoby konkurować z tak świetnymi produktami jak chociażby Dropbox.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

officegoogle docsgdrive