Wiem, że to odgrzewany kotlet ale myślę, że warto od czasu do czasu o tym wspomnieć. Codziennie dostaje kilkanaście informacji prasowych, zarówno od z...
Nie chcę pouczać ani jednej ani drugiej grupy, poniżej napisze natomiast jak skonstruowana informacja prasowa z mojego punktu widzenia jest najbardziej efektywna pod względem zarówno przekazu jak i budowy notki (dotyczy to oczywiście nowych serwisów internetowych i startupów)
Przedstaw się (jeśli musisz) w jednym zdaniu.
Historia twojego życia, trudności w budowaniu pierwszego startup i tego jak długo szukałeś odpowiedniego pomysłu jest z pewnością dla wielu bardzo ciekawa ale jest to tekst na koniec informacji. Na początku napisz jak się nazywasz i co zrobiłeś w internecie - w jednym zdaniu. To wystarczy
Zacznij od nazwy serwisu i aktywnego linku - błagam
Chciałem przedstawić serwis mójstartup.pl - tak powinno zaczynać się opisywać swoje dokonanie. Niesamowite jest to, że są tacy którzy nie dodają aktywnego odnośnika w notce, gorzej że są tacy którzy zapominają nawet dodać jakikolwiek link do swojego serwisu a w ekstremalnych przypadkach (miałem takie 2) w notkach w ogóle nie było nazwy opisywanej strony www.
3 zdanie o co chodzi
Na rozgrzewkę powinno być, krótko i konkretnie. Jeśli kogoś zainteresuje to resztę sobie doczyta z załączonego doka. Z tym "konkretnie" wiele osób ma problem. Starają się ubrać swój pomysł w ładne slogany, użyć porównań i przykładów zamiast napisać wprost - zrobiłem wyszukiwarkę dla e-commerce czy też aplikację na iPhona do prostych list zadań.
Dwa akapity
Tyle powinna zawierać treść maila z notką prasową - resztę z rozwinięciem dodaj jako załącznik. Skupiając się na krótkim i konkretnym przekazie mobilizujesz sam siebie do być precyzyjnym i zrozumiałym. Jeśli napiszesz za dużo trafiasz w większości przypadków pod etykietę "na później" do której zagląda się w wolnej chwili albo w ogóle.
Zrób dobre screeny
Do informacji prasowej dodaj dobre jakości obrazki i dobrej jakości logo. To w połączeniu z krótką treścią maila i jeszcze bez otwierania dokumentu z pełnym opisem powinno dać pełny obraz twojego serwisu/usługi.
Podsumowując
Zdanie o sobie, akapit (lub dwa) o serwisie, z nazwą i aktywnym linkiem, dobrej jakości screeny w załączniku oraz pełna informacja prasowa jako dołączony dokument. To jest forma którą bardzo lubię i moim zdaniem, którą będzie bardzo efektywna.
Dobry przykład, że można krótko i konkretnie (a przecież giełda domen to wcale nie taki oczywisty temat i można by tu się rozpisywać po i dlaczego, i jakie są różnice w stosunku do konkurencji - na to wszystko jest co prawda miejsce ale już w samym dokumencie)
Ps. Tak do końca bezinteresownie nie piszę tych porad. Już niedługo zresztą wszystko się wyjaśni :)
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu