Wyszukiwarka Google już za kilka dni doczeka się nowego wyglądu wyników w mobilnej wersji strony. Co się zmieni?
Wyszukiwarka Google to jedna z tych usług które można spokojnie określić mianem minimalistycznych. Strona główna wyszukiwarki to, dosłownie, zero rozpraszaczy. Z wynikami sprawa nie jest już taka oczywista — niby jest przejrzyście, ale gdy zaczniemy się przyglądać zestawowi reklam, ramek, opcji, filtrów — sprawa nie jest już taka oczywista. Mimo wszystko na tle wielu innych usług — trudno jest się faktycznie specjalnie czepiać. Mimo wszystko Google postanowiło jeszcze bardziej uprościć stronę z wynikami.
Oto nowa strona mobilna z wynikami wyszukiwania Google
Jak widać na załączonym wyżej obrazku — w przypadku ramek z informacjami, Google postawiło na bardziej spójny i czytelny widok. Obecnie w analogicznych wynikach widoczne są kolorowe belki na których umieszczone zostało menu. Tutaj, zgodnie z wytycznymi Material Design, jest po prostu biała karta, kolorowe przyciski, bez dodatkowych udziwnień. Założenie jest takie, że ma być najprościej jak się da, a przy tym bardziej czytelnie. Dlatego ekipa Google zdecydowała się na powiększenie czcionki oraz jej pogrubienie. No i zmieniony zostanie także krój — by było bardziej spójnie niż dotychczas.
Zmiany nie są drastyczne, ale faktycznie mają szansę lepiej wpłynąć na czytelność strony z wynikami
Patrząc na powyższe obrazki... no cóż, nie ma się co oszukiwać, to żadna rewolucja. Dotychczasowe elementy zostały po prostu dopracowane w sposób, który ma być bardziej czytelny i lepszy w odbiorze. Nowy wygląd mobilnej strony wyszukiwania Google ma zacząć trafiać do użytkowników w ciągu najbliższych kilku dni — ale znając praktykę giganta, prawdopodobnie będzie nadchodził falami, także warto uzbroić się w odrobinę cierpliwości.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu