Strony z wynikami wyszukiwania Google będą jeszcze trudniejsze do przebrnięcia? Firma testuje dodanie do sekcji z krótkimi materiałami także treści z TikToka i Instagrama.
Instagram i TikTok dostaną miejsce w "karuzeli" z wideo w wyszukiwarce Google
Można nie lubić TikToka. Można nie lubić Instagrama. Ale trudno dyskutować z tym, że obie te usługi są internetową potęgą i nie zapowiada się na to, by w najbliższym czasie coś w temacie miało się zmienić. Google doskonale zdaje sobie z tego sprawę — dlatego coraz poważniej zaczyna podchodzić do promowania tamtejszych treści w swoich wynikach wyszukiwania. Teraz serwis Tech Crunch informuje, że na urządzeniach mobilnych testowana jest nowa sekcja. Przewijana karuzela z krótkimi materiałami wideo w zakładce "Odkrywaj". Dotychczas służyła ona do promowania platform Google'a — m.in. YouTube. Ale wraz z aktualizacją mają tam trafić również serwisy takie jak Instagram czy TikTok.
Wejdź, obejrzyj, ale wróć do wyszukiwarki
Każdy taki wynik wyszukiwania przekieruje nas na bezpośrednią stronę z wideo, nie do nieskończonego źródła kolejnych materiałów. To daje szansę na to, że użytkownik skorzysta z przycisku "powrót" by dalej wyszukiwać interesujące go treści . Na tę chwilę wzbogacona o popularne serwisy karuzela z wynikami jest w fazie testów — nie działa u każdego i współpracuje wyłącznie z wybranymi frazami. Przedstawiciele Google przyznali, że nowe wyniki wyszukiwania są jeszcze w bardzo wczesnej fazie — na tę chwilę nic nie wiadomo na temat bliższej współpracy. No i tego, jak na to zapatruje się sam TikTok czy Instagram — nie można wykluczyć, że te nie będą zainteresowane formą promocji w karuzelach i postanowią ją zablokować. Sam zaś oczami wyobraźni widzę już kolejną sekcję którą będę musiał czym prędzej przewijać, by dostać się do wyników wyszukiwania które mnie interesują.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu