Bank

Nowy sposób autoryzacji w bankowości Banku Pekao - albo bezpłatne PeoPay, albo… płatne SMS-y

Grzegorz Ułan
Nowy sposób autoryzacji w bankowości Banku Pekao - albo bezpłatne PeoPay, albo… płatne SMS-y
24

Jak już wiemy, od 14 września zmieni się sposób korzystania z usług bankowych, co ma związek z wejściem w życie już wszystkich przepisów unijnej dyrektywny PSD2. Wszystko wskazuje na to, że Bank Pekao przysporzy sobie dzięki temu sporo nowych użytkowników swojej aplikacji mobilnej PeoPay.

Listę zmian, jakie nas czekają od 14 września opisywałem Wam na przykładzie mBanku pod koniec lipca. Teraz już coraz więcej banków dzieli się z klientami swoimi zmianami, które będą wdrażać w życie od połowy września. Należy do nich Bank Pekao, drugi największy bank w Polsce.

Jedną z głównych nowości w tym banku jest wprowadzenie silnego uwierzytelnia klientów podczas korzystania z bankowości elektronicznej i już od 14 września oprócz danych do logowania będziemy musieli dodatkowo potwierdzać zalogowanie się do serwisu na dwa sposoby. Będzie to albo autoryzacja mobilna w aplikacji banku, albo kody SMS. Wszystkie inne dotychczasowe metody autoryzacji zostaną wycofane, jako niespełniające wymogów zawartych w nowych przepisach, a Bank Pekao z miesięcznym wyprzedzeniem żegna się z nimi już od jutra.

14 sierpnia 2019 r. Bank Pekao S.A. wycofa kartę kodów jednorazowych, PekaoToken i token sprzętowy, jako metody autoryzacji. Jeśli nadal korzystasz z wyżej wymienionej metody to zmień ją już dziś. Całkowite wycofanie powyższych metod wynika ze zmian w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych, wprowadzonych ustawą o zmianie ustawy o usługach płatniczych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2018 r.poz.1075), mających na celu m.in. podniesienie bezpieczeństwa w bankowości elektroniczne.

Niestety autoryzacyjne kody SMS będą w Banku Pekao płatne, za każdy przyjdzie zapłacić klientom banku 20 groszy z wyjątkiem posiadaczy rachunków: Konto Świat Premium, Eurokonto Premium Plus, Eurokonto Prestiżowe, Eurokonto Srebrne (do 10 szt. SMS-ów), Eurokonto MAX, Eurokonto Złote, Eurokonto Private Banking. Nie widać tu głównego konta dla klientów indywidualnych - Konto Przekorzystne.

Pozostali klienci więc, aby nadal bezpłatnie logować się do swojej bankowości elektronicznej (od 14 września) i zlecać przelewy (od jutra), będą musieli zaopatrzyć się w aplikację mobilną PeoPay, w przeciwnym wypadku od jutra nie będą mogli w ogóle korzystać z bankowości elektronicznej. Jedyna dostępna w niej opcja, to będzie ta odpowiedzialna za zmianę metody autoryzacji.

Od 14 sierpnia 2019 r., jeśli zalogujesz się do serwisu internetowego Pekao24 otrzymasz komunikat o konieczności zmiany metody autoryzacji na kody SMS lub autoryzację mobilną PeoPay i tylko ta funkcja będzie dostępna w Pekao24 (pozostałe funkcje serwisu zostaną odblokowanie po dokonaniu zmiany metody autoryzacji). Komunikat przekieruje Cię bezpośrednio do sekcji, w której można dokonać zmiany. Wybór nowej metody autoryzacji będzie wymagał użycia dotychczasowej metody, czyli podania kodu z tokena lub PekaoTokena lub z kodu z karty kodów jednorazowych.

Gdzie zmienić sposób autoryzacji w bankowości elektronicznej Banku Pekao? Po zalogowaniu do Pekao24 wystarczy wejść w Ustawienia –> Zarządzanie autoryzacją i w zakładce Alternatywne metody wybrać mobilną autoryzację poprzez PeoPay lub kody SMS. Oczywiście można to też załatwić telefonicznie z konsultantem TelePekao (42 68 38 232 lub 801 365 365) lub osobiście w najbliższym oddziale Banku Pekao.

Źródło: Bank Pekao.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu