14

Od dziś założysz konto w Banku Pekao na selfie. Mobilna autoryzacja w PeoPay

Na dzisiejszej konferencji prasowej w Warszawie, przedstawiciele Banku Pekao zapowiedzieli 3 nowości, dwie dla klientów indywidualnych i jedną dla przedsiębiorców. Dla klientów indywidualnych długo oczekiwana nowość autoryzacji transakcji w aplikacji w miejsce kodów SMS oraz zakładanie konta bankowego poprzez aplikację mobilną banku. Dla przedsiębiorców z kolei szybkie zaopatrzenie w terminal POS, bez czekania kilka dni po podpisaniu umowy na przyjście serwisanta i jego instalację.

Zakładanie konta bankowego w aplikacji PeoPay

Zacznijmy od zakładania konta w PeoPay. To unikalne rozwiązanie w kraju, znane są już opcje zakładania konta bez wychodzenia z domu, ale możliwe jest albo tylko na desktopie albo konieczna jest do tego rozmowa wideo z konsultantem banku. Od dziś użytkownicy telefonów z Androidem, a za kilka dni i tych z iOS będą mogli w kilka minut założyć konto od razu po ściągnięciu aplikacji PeoPay.

Marek Tomczuk, wiceprezes zarządu Banku Pekao, odpowiedzialny za bankowość detaliczną:

Bankowość mobilna to teraźniejszość, ale i przyszłość całego sektora bankowego. Klienci oczekują coraz nowszych i bardziej innowacyjnych rozwiązań. My takie rozwiązania im dajemy. Nasze innowacje są odpowiedzią na oczekiwania klientów, ponieważ to właśnie we współpracy z nimi je wypracowujemy.

Po uruchomieniu aplikacji wybieramy opcję założenia nowego konta i wypełniamy wyświetlony formularz podstawowymi danymi takimi jak: imię i nazwisko, login, numer telefonu oraz adres email, po czym przepisujemy kod z SMS-a, który przychodzi na podany wcześniej numer telefonu oraz definiujemy swoje hasło do bankowości elektronicznej. Następny ekran to wybór konta i karty debetowej do konta, po czym przechodzimy już do weryfikacji poprzez selfie i zdjęcie dowodu osobistego.

W przypadku dowodu osobistego, wystarczy zeskanować tył i przód dokumentu, jeśli chodzi zaś o weryfikacje twarzy, wystarczy przesłać trzy półtora sekundowe ujęcia z rożnymi gestami, jak mrugniecie czy obrócenie głowy w prawo i w lewo.

Po weryfikacji pozostaje już nam tylko uzupełnić dane teleadresowe, niezbędne do umowy oraz wybór oddziału, w którym nasz rachunek ma być prowadzony. W tym momencie w zasadzie to już wszystko, na ekranie wyświetla się umowa, którą musimy zaakceptować otrzymanym hasłem z SMS.

W tym momencie możemy zacząć korzystać z naszego konta, po jego zasileniu w zasadzie nie musimy nawet czekać na kartę debetową, bo PeoPay wspiera płatności zbliżeniowe HCE, a od teraz też wypłaty zbliżeniowe z bankomatów.

Tak założone konto nie będzie wprawdzie w pełni funkcjonalne, bo są tu ograniczenia w postaci limitu dziennego na transakcje w wysokości 3 tys. zł oraz miesięcznego w wysokości 20 tys. zł, ale dla większości osób to chyba wystarczające limity do swobodnego korzystania.

Wypłaty zbliżeniowe w bankomatach za pomocą PeoPay i mobilna autoryzacja

Dla osób, które już są klientami Banku Pekao debiutują wspomniane już zbliżeniowe wypłaty z bankomatów oraz mobilna autoryzacja transakcji, która zastępuje dotychczasową autoryzację za pomocą kodów SMS.

Bartosz Zborowski, dyrektor Departamentu Innowacji i Płatności w Banku Pekao S.A.:

Cyfrowa transformacja w Pekao to działania zmieniające bank w wielu obszarach. Wszystkie nowości, które oferujemy naszym klientom, realizują jeden zasadniczy cel: chcemy, by korzystanie z usług banku – niezależnie czy jest to smartfon, komputer czy oddział – było szybkie, wygodne i przyjazne dla klienta.

Podpisanie umowy i odbiór terminala POS już w oddziale

Z nowości dla przedsiębiorców, Bank Pekao opracował system, który pozwala skrócić czas na otrzymanie i korzystanie z terminali. Po podpisaniu umowy, co zajmuje maksymalnie 10 minut w miejsce prawie 50 minut wcześniej, przedsiębiorca wychodzi z oddziału od razu z terminalem, dzięki czemu skraca się czas na rozpoczęcie przyjmowania płatności z 8 dni do maksymalnie dwóch.