Felietony

Nowe technologie w samochodach nie zawsze się sprawdzają. Klienci narzekają na ekrany dotykowe

Marcin Kamiński
Nowe technologie w samochodach nie zawsze się sprawdzają. Klienci narzekają na ekrany dotykowe
16

Kilku producentów z branży motoryzacyjnej, starając się nadążać za rozwojem nowych technologii i trendów, zamontowało w swoich samochodach duże ekrany dotykowe, które zastąpiły tradycyjne przyciski i pokrętła na desce rozdzielczej. Wydawałoby się, że rozwiązania znane nam choćby z tabletów sprawdzą...

Kilku producentów z branży motoryzacyjnej, starając się nadążać za rozwojem nowych technologii i trendów, zamontowało w swoich samochodach duże ekrany dotykowe, które zastąpiły tradycyjne przyciski i pokrętła na desce rozdzielczej. Wydawałoby się, że rozwiązania znane nam choćby z tabletów sprawdzą się w praktyce także w pojazdach. Okazuje się jednak, że nie do końca. Jak pokazuje najnowsze badanie wśród konsumentów, wyposażony w ekran dotykowy system MyFord Touch jest powodem do narzekań wielu klientów tej amerykańskiej marki.

Pomimo, iż tradycyjne przyciski i pokrętła towarzyszą nam w samochodach od lat, w praktyce sprawdzają się idealnie – zawsze znajdują się w tym samym miejscu, a dodatkowo pod palcami możemy poczuć ich kształt i zorientować się, czy obsługujemy odpowiedni przyrząd. W momencie, gdy producenci samochodów zaczęli zastępować przyciski wielkimi ekranami dotykowymi, powstał niemały problem z obsługą wszystkich funkcji auta. Każdy przycisk pod palcem czuć tak samo, często konieczne jest więc oderwanie wzroku od drogi i spojrzenie na interfejs obsługi. Dodatkowo klienci konkretnego systemu z ekranem dotykowym – MyFord Touch, narzekają na źle zaprojektowany interfejs, gdzie na przykład przyciski na konsoli centralnej umieszczono często w rogu ekranu, do którego ciężko sięgnąć. Nie pomagają też niestety nie najlepiej zaprojektowane przyciski multimedialne na kierownicy.

Wedle raportu konsumentom nie pomaga nawet wbudowany w samochód system do obsługi komend głosowych. Owszem, bez problemu są oni w stanie uruchomić ulubioną listę utworów z iPod’a, jednak wykorzystanie głosu do podstawowej obsługi funkcji samochodu jest bardzo niewygodne.

Ford w odpowiedzi na narzekania klientów zaleca instalację najnowszej aktualizacji systemu. Po tym kroku wedle badań producenta około 71% klientów jest skłonnych polecić system MyFord Touch swoim znajomym.

Czy Wam zdarzyło się jechać samochodem z ekranem dotykowym w desce rozdzielczej? Czy uznajecie to rozwiązanie za wygodne? Jak bardzo ergonomia jest istotna dla Was podczas prowadzenia auta? Czekamy na komentarze.

Źródło obrazka: 1.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

Ford