Uncategorized

Nokia zabija rynek nawigacji - czy to pomoże?

Grzegorz Marczak
Nokia zabija rynek nawigacji - czy to pomoże?
Reklama

Kiedy Google poinformowało świat o tym, że wyposaży swój system mobilny w darmową nawigację producenci płatnych programów do nawigacji mogli poczuć si...

Kiedy Google poinformowało świat o tym, że wyposaży swój system mobilny w darmową nawigację producenci płatnych programów do nawigacji mogli poczuć się zagrożeni. Teraz kiedy Nokia ogłosiła, że będzie w swoim sprzęcie umieszczać darmową aplikację do nawigacji to wydaje mi się, że jest to początek końca dla firm takich jak TomTom czy Garmin.
Reklama

Przewaga dedykowanego urządzenia w stosunku do smartphona z darmowym oprogramowaniem jest tak niewielka, że praktycznie nie ma argumentów za tym aby kupować specjalny sprzęt i oprogramowanie tylko dla nawigacji.

Muszę przyznać, ze to dość odważny ruch ze strony Nokia. Z tego co czytamy w IDG ruch ten kosztuje Nokię w perspektywie do 2011 roku aż dwa miliardy euro. Czy ten argument nakłoni użytkowników do ponownego zainteresowania się marką Nokia? Moim zdaniem jest na to duża szansa ponieważ Google z swoją nawigacją jest dostępne w bardzo ograniczonym obszarze (praktycznie US), natomiast Nokia pokrywa 70 krajów, nie wspominając o ponad 80 milionach urządzeń z GPS na całym świecie.

Kolejny argument przemawiający za nawigacją Nokii to możliwość korzystania z podstawowych funkcji bez połączenia z internetem. Czyli w przypadku utraty zasięgu nawigacja Noki cały czas będzie prowadzić nas do celu, co jest niemożliwe w przypadku nawigacji od Google która do pracy wymaga stałej transmisji danych.

Ciekawe jakie jeszcze pomysły ma Nokia na przywrócenie marce dawnego blasku, udostępnienie za darmo nawigacji jest czymś czego chyba się nie spodziewałem może więc kolejny krok będzie równie zaskakujący? Warto przy okazji przypomnieć, że Nokia to nadal lider jeśli chodzi o sprzedaż telefonów komórkowych na świecie i mimo dużego rozgłosu jakie zyskuje Apple z iPhonem to 40% rynku nadal należy do Nokii.

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama