Nowy pakiet Office 365 sprzedawany jest na zasadzie rocznej subskrypcji, płacimy co miesiąc lub co roku za możliwość korzystania z pakietu. Początkowo...
Nowy pakiet Office 365 sprzedawany jest na zasadzie rocznej subskrypcji, płacimy co miesiąc lub co roku za możliwość korzystania z pakietu. Początkowo wiele osób nie wróżyło sukcesu tej formie licencjonowania, przecież kto będzie chciał co rok płacić za MS Office?
Obecnie pakiet biurowy Microsoftu można podzielić na dwie duże grupy. Pierwsza to sprzedawany według klasycznej licencji Office 2013, który dzieli się na kilka wersji. Drugą grupę stanowi Office 365, którego kupujemy na zasadzie subskrypcji, która pozwala korzystać z pakietu przez miesiąc lub przez cały rok. Mogłoby się wydawać, że tylko nie liczni zdecydują się na wybranie Office 365, którego cena dla domowego użytkownika nie jest atrakcyjna w porównaniu do poprzednich edycji tradycyjnego pakietu biurowego giganta z Redmond. Jednak najnowszy Microsoft Office 2013 kosztował więcej, niż poprzednie edycje co prawdopodobnie miało zachęcić użytkowników do wyboru nowej wersji pakietu. W oficjalnym sklepie Microsoftu pakiet Office 365 w wersji dla Użytkowników Domowych kosztuje prawie 430 zł za rok. Licencja pozwala korzystać ze wszystkich klasycznych programów pakietu Office 2013 na 5 komputerach. Jednak warto zaznaczyć, że osoby korzystające z tej samej subskrypcji muszą należeć do jednego gospodarstwa domowego.
Dodatkowo w ramach Office 365 dostajemy 20 GB dodatkowej przestrzeni na OneDrive dla każdego domownika oraz 60 minut na połączenia telefoniczne przez Skype. W przeliczeniu na 5 stanowisk komputerowych koszt Office 365 nie wydaję się, aż taki duże, ale większość osób posiada maksymalnie 2 komputery, a wtedy płacenie 430 zł za roczny dostęp do pakietu nie wydaję się być atrakcyjne.
Jednak wyniki sprzedaży nowej wersji pakietu Microsoftu przedstawiają się naprawdę dobrze. Obecnie z pakietu korzysta ok. 4.4 mln użytkowników, natomiast jeszcze 3 miesiące temu liczba abonentów wyniosła 3.5 mln. W przeciągu dość krótkiego okresu na zakup licencji na Office 365 zdecydowała się prawie 1 mln użytkowników co jest to wynikiem naprawdę imponującym. Czyżby dla wielu niezbyt atrakcyjny cenowo i licencyjnie pakiet biurowy Microsoftu okazał się sukcesem. Wszystko na to wskazuje. Jeśli wyniki nadal będą rosnąć w podobnym tempie to Office 365 dla Użytkowników Domowych stanie się ważnych źródłem przychodu dla giganta z Redmond.
Opublikowane wyniki nie biorą pod uwagę nowej wersji pakietu Office 365, która przeznaczona jest dla dwóch stanowisk komputerowych, które należą do członków jednego gospodarstwa domowego. Oczywiście Office 365 Personal sprzedawany jest w bardziej atrakcyjnych cenach.
W oficjalnym sklepie Microsoftu miesięczna subskrypcja to koszt 30 zł, natomiast roczna to wydatek 300 zł. Podobnie jak w przypadku wersji dla Domowych Użytkowników w tym przypadku też dostajemy dodatkowe 20 GB na OneDrive oraz 60 minut na połączenia telefoniczne przez Skype.
Pamiętam, że gdy pierwszy raz dowiedziałem się na jakich zasadach będzie sprzedawany pakiet Office 365 nie dawałem mu zbyt wielu szans. Zszokowały mnie trochę ceny klasycznej wersji pakietu biurowego Microsoftu i tylko w wysokich cenach Office 2013 upatrywałem pewnego sukcesu edycji 365. Jednak okazuje się, że z nowej wersji pakietu Microsoftu korzysta ponad 4 mln domowych użytkowników, w ciągu ostatnich trzech miesięcy przybyło 1 mln nowych abonentów, a ja sam mam wkupiony Office 365 jeszcze na 2.5 roku.
Źródło: neowin.net
Grafika: [1], [2], [3]
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu