Newsweek Polska postanowił wytknąć Przekrojowi to, że nie dbają o swoich fanów na Facebooku, tolerują spam i mają zamknięte treści. Zrobił to poprze...
Newsweek Polska postanowił wytknąć Przekrojowi to, że nie dbają o swoich fanów na Facebooku, tolerują spam i mają zamknięte treści. Zrobił to poprzez mało wybredny wpis na Facebookowej ścianie tygodnika Przekrój.
Dla mnie tego typu akcja to jednak żenada - ponieważ dość rzadko używam takich określeń na blogu dlatego wyjaśnię dlaczego tak uważam.
Przede wszystkim Newsweek to nie ta kategoria wagowa co Przekrój, wygląda to wiec trochę na bicie leżącego. Po drugie Newsweek jako znana i rozpoznawalna marka w Polsce dość kiepsko radzi sobie z social media, a tego typu akcjami raczej nie zdobędzie większej ilości "normalnych fanów" mieszczących się w targecie dla takiego wydawnictwa. No chyba, że zależy im na publiczności z plotka czy pudelka.
Po trzecie - jeśli ktoś chce pokazać, że ma jaja to trzeba to zrobić z jajem a nie żenującym tekstem, że my jesteśmy lepsi a wy gorsi. Naprawdę można wymyślić mnóstwo sposobów na to aby zacząć ciekawą wojenkę na poziomie i przy uciesze czytelników.
Najbardziej jednak żenujący jest w tej sprawie kompletny brak zrozumienia czym są social media. Duża marka traktuje fanów jak stado baranów, które nie wybiera danego pisma dlatego, że jest wartościowe tylko dlatego że daje im bon z upustem czy tez popisze się żenującą akcją na Facebooku.
O szczegółach potyczek słownych między Przekrojem a Newsweekiem możecie przeczytać więcej u Przemka na Spidersweb.pl
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu