Facebook

Cudowna akcja New York Times, która obnażyła ułomność Facebooka. Trafili w sedno!

Kamil Świtalski
Cudowna akcja New York Times, która obnażyła ułomność Facebooka. Trafili w sedno!
Reklama

Zagranie idealne w swojej prostocie i... trafiające w samo sedno! Redakcja New York Times wykupiła na Facebooku reklamę, która... prawdopodobnie gdyby nie automatyczne algorytmy — w życiu by się tam nie znalazła.

Jeżeli śledzicie zagraniczne media to prawdopodobnie nie jest dla was żadną tajemnicą, że ekipa New York Times prowadzi pewnego rodzaju krucjatę przeciwko Facebookowi. Regularnie pojawiają się tam niepochlebne artykuły na temat serwisu, które stawiają go w złym świetle. I to nie jest tak, że się uwzięli, są złośliwi i szukają haków — w mojej opinii... po prostu ukazują sprawy takimi, jakimi są. Wypominając głód danych, brak jakiegokolwiek respektowania dla prywatności i inne przewinienia. Facebook twierdzi, że redakcja gazety jest złośliwa i celowo ignoruje ich starania o lepsze jutro, a także reguły o które opiera się internet. Ich PR jednak nie komentuje całej sytuacji, a tymczasem New York Times kupuje reklamę na Facebooku. I to taką, która pokazuje jak beznadziejny i ułomny jest ich oparty na algorytmach i żądzy pieniądza system.

Reklama

Jak skasować konto na Facebooku i Instagramie: reklama w sam raz na... Facebook i Instagram!

Reklamą którą wykupiła redakcja New York Times informowała użytkowników, krok po kroku, jak skasować konto na Facebooku i Instagramie (który, przypomnijmy, także do nich należy). Chodzi dokładnie o ten tekst, który jest dość szczegółowy i... raczej nie pozostawia złudzeń i jasno pokazuje podejście redakcji do tych serwisów. Jednocześnie też pokazuje jak głupi jest ten system, bo prawdopodobnie dopuszczenie tego sponsorowanego postu nie miało nic wspólnego z "wolnością słowa", a... brakiem ludzkiej ingerencji.

Jako że nikt (poza tajemniczymi algorytmami) tego nie weryfikuje, a wszystko dzieje się z automatu, wykrycie takich rzeczy i powstrzymanie ich przed publikacją jest niemożliwe. Głupie, zabawne, ale też obnażające jedną z ułomności zautomatyzowanego serwisu.

Źródło

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama