31

Nasza-klasa – ludzie inwestujcie!

Nasza-klasa.pl to chyba jeden z najbardziej udanych startupów ostatnich dwóch lat. Pomysł na miejsce gdzie ludzie będą odnajdywać znajomych z szkolnych lat mimo iż nie oryginalny to w wykonaniu naszej klasy odniósł oszałamiający sukces. Popularność tego serwisu rosła w takim tempie, że szybko pojawił się inwestor (o czym wszyscy słyszeli) ale jeszcze szybciej pojawiły się […]



Nasza-klasa.pl
to chyba jeden z najbardziej udanych startupów ostatnich dwóch lat. Pomysł na miejsce gdzie ludzie będą odnajdywać znajomych z szkolnych lat mimo iż nie oryginalny to w wykonaniu naszej klasy odniósł oszałamiający sukces.

Popularność tego serwisu rosła w takim tempie, że szybko pojawił się inwestor (o czym wszyscy słyszeli) ale jeszcze szybciej pojawiły się problemy techniczne (co wszyscy odczuwamy).

Z racji tego, że moja Żonka od kilku dni intensywnie korzysta z tego serwisu (jest to chyba jedyny serwis społecznościowy, który ją zainteresował) coraz częściej mam okazję obserwować pady tej strony oraz notoryczne problem z jej działaniem. Właśnie w tej chwili kiedy próbuję ściągnąć jego logo do tego wpisu strona ładuje się już ponad minutę !



Zastanawiam się ile czasu i ludzi jest potrzebne aby przy takich funduszach jakie teraz posiada nasza klasa uporać się z problemem wydajności serwisu? Możliwe, że serwis jest tak napisany iż przy dużej oglądalności nie „wyrabia” i należy go przepisać na nowo. Możliwe, że zakup i instalacja serwerów trochę trwa.

Pieniądze od inwestora trzeba wydawać szybko i mądrze – w tym przypadku mądrze oznacza szybkie uporanie się z problemami które kompromitują taki serwis. W następnej kolejności powinno się poprawić wszystko co w tym serwisie jest zrobione (bo nie ma co ukrywać, że dzieło sztuki to nie jest).

Mam nadziej, że autorzy będą szybko reagować na powstające problemy i uporają się z bieżącymi bolączkami.


Aktualizacja

Po tym jak wreszcie nasza-klasa.pl uruchomiła się w moje przeglądarce na forum doczytałem o obecnej sytuacji i tym co się dzieje. Jeden z administratorów odpowiada na post wzburzonego użytkownika:

Zostanie spisany harmonogram i udostępniony na stronie. Sprzęt został już zakupiony, czekamy na dostawę. Portal stoi na dużo większej liczbie serwerów niż jeden. To nie jest takie proste, aby obsłużyć tak duży ruch przy tak różnorodnej treści stron (dostosowanej do zalogowanego użytkownika). Administratorzy (też jest ich wielu) cały czas dostawiają kolejne serwery, jednak póki co przekłada się to jedynie na obsługiwanie większej liczby odsłon i użytkowników – każdy zapas mocy jest „zjadany” w parę minut przez nową falę użytkowników. Harmonogram wyjaśni wszystko. Wszyscy nad tym pracują by portal działał fajnie, ale takich rzeczy nie da się zrealizować w ciągu paru dni. Staramy się bardzo zrobić to jak najszybciej.