Gry

Polski rząd funduje „patriotyczną” strategię o Bolesławie Chrobrym. To nie może się udać

Patryk Koncewicz
Polski rząd funduje „patriotyczną” strategię o Bolesławie Chrobrym. To nie może się udać
Reklama

Narodowa gra strategiczna opłacona z Funduszu Promocji Kultury? Jestem pełen obaw...

Czy jest coś bardziej groteskowego niż rząd pełen starych ludzi, który stara się być „cool”, żeby zyskać sobie przychylność młodych Polaków? Najpierw minister Czarnek wyskoczył z pomysłem stworzenia patriotycznego VOD, a teraz Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego funduje stworzenie narodowej gry strategicznej o polskim królu. Przeczuwam piękną katastrofę.

Reklama

Strategiczna promocja patriotyzmu

Obecny rząd ma ostatnio jakąś obsesję na punkcie krzewienia wśród młodzieży „wartości patriotycznych”. W ramach kolejnej inicjatywy sfinansuje grę strategiczną, osadzoną w czasach Bolesława Chrobrego.

Opracowaniem narodowej strategii zajmie się warszawskie studio BTC, korzystają ze 120 tysięcy dofinansowania z Funduszu Promocji Kultury. O grze Chrobry. Historia sprzed 1000 lat nie wiadomo póki co zbyt wiele, ale z informacji podanych na portalu Bankier dowiadujemy się, że produkcja ma „realizować założenia współczesnego patriotyzmu”.

„Tematyka związana będzie z kluczowymi wydarzeniami w historii Polski za czasów Bolesława Chrobrego oraz z atrakcyjnymi i jeszcze niewyeksploatowanymi kulturowo wydarzeniami związanymi z jego postacią”

BTC ma na koncie 3 gry mobilne dla dzieci i adaptacje Zorro na większe platformy, która… cóż, nie należy do najpopularniejszych tytułów. Nie mam absolutnie żadnych uprzedzeń do polskiego studia, ale obawiam się, że narodowa gra strategiczna+krzewienie patriotyzmu+niewielki developer to średnio udane połączenie. Z ogłoszenia giełdowego wynika, że firma na obecnym etapie zajmie się analizą historyczną oraz formułowaniem koncepcji gameplay’u i mechaniki. Na pierwsze fragmenty rozgrywki przyjdzie nam zatem jeszcze poczekać.

Stock image from Depositphotos

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama